Την παρουσίαση του πρώτου από τα 351 αεροσκάφη προκεχωρημένης εκπαίδευσης T-7A Red Hawk για την Αμερικανική Αεροπορία πραγματοποίησε χθες, 28-04, η Boeing.
Να θυμίσουμε ότι η εταιρία σε συνεργασία με την Saab επικράτησαν με το Boeing T-X (αργότερα Boeing-Saab T-X) στον διαγωνισμό T-X της USAF για την αντικατάσταση των Northrop T-38 Talon, όταν η πρότασή τους επιλέχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2018.
Θα χρειαζόταν όμως περισσότερο από δυο χρόνια (εν μέρει λόγο και COVIV 19) για τροποποιήσεις και την βιομηχανοποίησης της σχεδίασης πριν το αεροπλάνο περάσει σε παραγωγή σειράς το Φεβρουάριο του 2021 στις εγκαταστάσεις της, στο Saint Louis. Τον Απρίλιο του 2021, η Saab παρέδωσε τοπρώτο πίσω τμήμα της ατράκτου του T-7A, για το οποίο είναι υπεύθυνη στο πλαίσιο της συνεργασίας τους, ενώ μια δεύτερη οπίσθια άτρακτος από τη Σουηδία ακολούθησε στις 24 Ιουλίου 2021. H Saab, αν και παρέχει τα πρώτα αυτά τμήματα από τα εργοστάσιά της στο Linkoping, εντούτοις ολοκληρώνει αμερικανική γραμμή παραγωγής στην πολιτεία Ινδιάνα, από όπου θα προέλθουν τα υπόλοιπα.
Το αρχικό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε χθες, είναι το ένα από τα δυο αεροπλάνα που συναρμολογήθηκαν από αυτά τα δομικά τμήματα, με το δεύτερο να έχει επίσης ολοκληρωθεί. Αμφότερα θα υποστηρίξουν το πρόγραμμα δοκιμών EMD (Engineering and Manufacturing Development), το οποίο θα εμπλέξει έως και επτά αεροσκάφη.
Τα δυο αρχικά T-7A θα παραμείνουν στο Saint Louis για ένα μεγάλο κύκλο δοκιμών, πριν την παράδοσή τους στην USAF.
Η κόκκινη ουρά, που θα αποτελεί μόνιμο χαρακτηριστικό των T-7A Red Hawk, τιμά τη μονάδα που έγινε γνωστή ως «Tuskegee Airmen», την πρώτη αποκλειστικά με Αφροαμερικανούς που υπηρέτησε στη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου και είχε αντίστοιχη εμφάνιση στα P-51 Mustang που πετούσε.
Εκτός της αμερικανικής (όπου η προοπτική είναι να υπερδιπλασιάσει τις 350 μονάδες της αρχικής παραγγελίας της USAF), το T-7A εισέρχεται σε μια διεθνή, ολιγοπωλιακή, αγορά, στην οποία κυριαρχεί το Leonardo M-346 Masters, με πωλήσεις σε πολλές χώρες αλλά σε μικρούς αριθμούς. Σημαντικές πωλήσεις επιτυγχάνουν επίσης τα BAE Hawk τέταρτης γενιάς (σε «παραδοσιακούς» πελάτες του βρετανικού τύπου), ενώ και το Yak-130 έχει σημειώσει πωλήσεις σε χώρες-δορυφόρους της Μόσχας και φυσικά στην ίδια την Ρωσική Αεροπορία.
Υπό αυτό το πρίσμα οι προοπτικές διεθνών πωλήσεων του Red Hawk είναι πολύ μεγάλες, ειδικά με τη δυνατότητα προμηθειών FMS, αν και ορισμένες αγορές, όπως η ευρωπαϊκή έχουν ήδη καλύψει σε μεγάλο βαθμό της ανάγκες τους.
H Βoeing έχει κάνει λόγο για εξοπλισμένη έκδοση του T-7A, αλλά κάτι τέτοιο δεν βρίσκεται σε άμεσα σχέδιά της, αφού οι ανάγκες της USAF επεκτείνονται και σε εξέλιξη έκδοσης Aggressors, που διευρύνει σημαντικά τα εμπορικά περιθώρια της σχεδίασης.