Το Βασιλικό Ναυτικό της Νέας Ζηλανδίας έχει δώσει στην δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες της υπό αναβάθμιση φρεγάτας HMNZS Te Kaha κλάσης Anzac (MEKO 200).
Η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή μετά την αναβάθμιση ήταν βέβαια οι δυο νέοι κύριοι ιστοί στην υπερκατασκευή του πλοίου που φιλοξενούν μια νέα σουίτα εξοπλισμού ηλεκτρονικού πολέμου που είναι απαραίτητη για το σύστημα διαχείρισης CMS 330 της Lockheed Martin Canada.
Το εν λόγω σύστημα αναπτύχθηκε αρχικά για λογαριασμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας του Καναδά και στη συνέχεια τροποποιήθηκε και για το Βασιλικό Ναυτικό της Νέας Ζηλανδίας με την υποστήριξη του Καναδά.
Η HMNZS Te Kaha ήταν η πρώτη από τις δύο φρεγάτες της χώρας που υποβλήθηκαν σε εκτεταμένο εκσυγχρονισμό, κι είχε φτάσει στο ναυπηγείο Seaspan στη Βικτώρια της Βρετανική Κολούμπια στον Καναδά τον Μάρτιο του 2018.
Σύμφωνα με μια σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης της Νέας Ζηλανδίας και της Lockheed Martin Canada το 2014, η HMNZS Te Kaha εξοπλίστηκε με νέο σύγχρονο εξοπλισμό και συστήματα, όπως σύστημα διαχείρισης μάχης, ραντάρ και σόναρ.
Το αδελφό πλοίο της Te Kaha, η HMNZS Te Mana, έφτασε στον Καναδά για το ίδιο πρόγραμμα το Μάρτιο του 2019.
Εκτός από τις αναβαθμίσεις του συστήματος διαχείρισης μάχης, οι δυο φρεγάτες θα εξοπλιστούν με πύραυλους κάθετης εκτόξευσης Sea Ceptor της MBDA που θα αντικαταστήσουν τους πεπαλαιωμένους αντιαεροπορικούς πύραυλους RIM-7P Seasparrow.
Θα τις πάρουμε εμείς μετά 10 χρόνια…
παντα ειχα αυτην την απορια, αν δηλ. η προθυμια των Γαλλων να χρηματοδοτησουν το Π.Ν. αφορα μονο την περιπτωση των BELH, η με τα ιδια χρηματα θα μπορουσαμε να εκσυγχρονισουμε ουσιαστικα και οχι βαπτιζοντας την βαρια συντηρηση “εκσυγχρονισμο, αλα Γαλλικα τις 4 ΜΕΚΟ, αποκτωντας τις δικες μας ΑΝΖΑC, μαζι φυσικα με την παραλληλη ναυπηγηση 3-4 φρεγατοκορβετων, βλ. gowind η sword 90 πχ, αλλα και την παραχωρηση των 2 LAF ,ιδανικων κατα την αποψη μου πλοιων για τις διεθνεις αγγαρειες που ειναι υποχρεωμενο να κανει το ΠΝ…..και οχι μονο
Σε αυτην την υποθεση θα ειχαμε μια σοβαροτατη ανανεωση των μεσων του ΠΝ πολυ πριν την παραδοση της πρωτης BELH, αφηνοντας ανοικτη και την περιπτωση των BELH για αργοτερα, και εφ οσον το πλοιο δοκιμαστει και στην πραξη…
” Τούς πεπαλαιωμένους RIM-7 Sea Sparrow ” …..πολύ δυνατός ο Υπερσυντέλικος….
Αντε να παιρνουν σειρα και οι δικες μας..με τις belhara να αγγιζουν τα 2-2,5δις ευρω-για δυο πλοια-οι Γαλλοι θα πρεπει να αναβαθμισουν τις ΜΕΚΟ δωρεαν στα πλαισια των ΑΩ..και να επιδιωχθει να γινει σοβαρος εκσυγχρονισμος οχι επιδερμικος..τα πλοια θα συνεχισουν να ειναι στην πρωτη γραμμη για πολλα χρονια ακομα..
Το αστείο είναι ότι αυτοί δεν έχουν κάποιον γείτονα να τους απειλεί καθημερινά αλλα αν θυμάμαι καλά έχουν κάνει ήδη έναν εκσυγχρονισμό και αυτός είναι ο δεύτερος, ενώ εμείς πετάμε χαρταετό. Ας κάνουμε τον ίδιο έστω στο περίπου, εκσυγχρονισμό ώστε αν αργότερα πάρουμε και αυτές να έχουμε έναν ομοιογενή στόλο όπου την θέση των S θα έχουν πάρει οι ΜΕΚΟ μέχρι να υπάρξουν λεφτά για άλλες ναυπηγησεις
Αδελφια πολυ απλα και διακομματικα εμεις την αμυνα δεν την εχουμε σε προτεραιοτητα….ας παρουμε τις 2 γαλλικες καποτε και μετα ερημικο το τοπιο….
Ακόμα μια χώρα πηγαίνει προς CAMM. Δεν μιλάω για τον ER που δεν γίνεται quad packed, το ενδιαφέρον είναι στον μικρό, μήκους μόλις 3,2 μέτρων CAMM. Θα ενδιέφερε ένα λεπτομερές άρθρο εδώ ή και στην Πτήση, καθώς δείχνει να υστερεί του MICA μόνο στις δυνατότητες καθοδήγησης, αλλά προσφέρει το πολύ μεγάλο πλεονέκτημα μεταφορών μεγαλύτερου φόρτου πυραύλων στον ίδιο χώρο.
Όσο για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, φαίνεται πως οι κυβερνήσεις μας θεωρούν τις φρεγάτες περιπολικά ανοικτής θαλάσσης, δεν εξηγείται αλλιώς. Είναι κρίμα πραγματικά.