Ο επικεφαλής της εταιρείας Airbus Helicopters Bruno Even παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου στις 18 Φεβρουαρίου 2019 τα σχέδια της εταιρείας γύρω από το αμερικανικό πρόγραμμα FARA CP, που στοχεύει στην κάλυψη του κενού που δημιούργησε η απόσυρση του OH-58D Kiowa Warrior από τον Αμερικανικό Στρατό.
Σύμφωνα με το “The Drive”, η Airbus Helicopters σκέφτεται να καταθέσει υποψηφιότητα στη διαδικασία αξιολόγησης, η οποία θα οδηγήσει στην εκκίνηση διαγωνισμού το 2020. Η εκτιμώμενη πρόταση της εταιρείας θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια σχεδίαση πάνω στο ελικόπτερο επίδειξης τεχνολογίας X3. Το τελευταίο πέταξε για πρώτη φορά το 2010 – όταν η Airbus Helicopters ονομαζόταν Eurocopter. Το X3 δεν διέθετε ουραίο στροφείο. Αντίθετα υπήρχαν δύο στροφεία σε κάθε πλευρά του ελικοπτέρου, που συμπλήρωναν το κύριο στροφείο. Η μέγιστη ταχύτητα του X3 έφθασε τα 293 μίλια ανά ώρα σε ευθεία πτήση και ξεπέρασε τα 300 σε βύθιση, επιδόσεις που κατέρριψαν οποιοδήποτε ρεκόρ ταχύτητας για ελικόπτερα.
Το σχέδιο που θα συμμετέχει στην αμερικανική αξιολόγηση θα είναι μάλλον παραλλαγή του προγράμματος RACER, το οποίο αναπτύχθηκε σύμφωνα με το X3, αλλά προορίζεται για την αγορά πολιτικών ελικοπτέρων. Το RACER είναι παρόμοιο με το X3, αλλά οι δύο συμπληρωματικοί έλικες είναι στραμμένοι προς τα πίσω και η άτρακτος είναι επηρεασμένη από το H160.
Το ελικόπτερο που θα επιλεγεί από τον Αμερικανικό Στρατό πρέπει να αναπτύσσει ταχύτητα τουλάχιστον 200 μιλίων ανά ώρα, να πετά εντός αστικών περιοχών και να είναι προαιρετικά επανδρωμένο, με έναν ή δύο χειριστές.
Ο Αμερικανικός Στρατός θέλει νέο οπλισμένο ελικόπτερο αναγνώρισης για την αντικατάσταση των Kiowa