18.3 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΚαμπανάκι κινδύνου, Β.Νέδος στην "Κ": Στον «αέρα» η συμμετοχή της ΕΑΒ για...

Καμπανάκι κινδύνου, Β.Νέδος στην “Κ”: Στον «αέρα» η συμμετοχή της ΕΑΒ για τα F-16

- Advertisement -

Το άρθρο αυτό είναι ρεπορτάζ του έγκυρου δημοσιογράφου Βασίλη Νέδου στην Κ, εδώ

Στον «αέρα» βρίσκεται η συμμετοχή της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) στα προγράμματα παγκόσμιας συμπαραγωγής των F-16 και των C-130J, λόγω των προβλημάτων που έχουν ανακύψει καθαρά λόγω διαχείρισης, αλλά και από την ουσιαστική αδυναμία υπογραφής ανανέωσης υποπρογραμμάτων λόγω έλλειψης διοίκησης. Σε περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα άμεσα, τότε ενδέχεται, εντός του 2021 να κινδυνεύσει και η αναβάθμιση των 84 F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) σε διαμόρφωση Viper.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Προτεραιότητα η αποκατάσταση των ιπτάμενων μέσων που βρίσκονται στην ΕΑΒ (C-130B/H, Super Puma κοκ) σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ

Το πρόβλημα φαίνεται ότι είναι σε γνώση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το οποίο και παρέλαβε την ευθύνη της ΕΑΒ από το υπουργείο Οικονομικών. Από το υπ. Ανάπτυξης και τον κ. Αδ. Γεωργιάδη εκτιμάται ότι πριν από το τέλος του χρόνου τα προβλήματα θα έχουν ξεπεραστεί και η ΕΑΒ θα μπορεί να επιστρέψει στην κανονική λειτουργία της.

Ποιοι είναι, όμως οι κίνδυνοι; Ο πλέον επείγων κίνδυνος είναι η Lockheed Martin να πάψει να θεωρεί την ΕΑΒ «αποκλειστική πηγή» (sole source) και να προχωρήσει σε διαγωνισμό για τα τμήματα της παγκόσμιας παραγωγής F-16 που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, πρακτικά αφήνοντάς τη εκτός της αλυσίδας συμπαραγωγής (με χώρες όπως το Μπαχρέιν, το Μαρόκο, η Ταϊβάν, η Σλοβακία και η Βουλγαρία).

ΕΑΒ, νέες παραδόσεις απαρτίων C-130J και συνέχεια στην παραγωγή F-16

Με τρεις απανωτές συμφωνίες ανάμεσα σε Lockheed και ελληνικό Δημόσιο (2004, 2006 και 2007) η ΕΑΒ είναι αποκλειστική πηγή συμπαραγωγής για τις δεξαμενές καυσίμων, τα πλευρικά πλαίσιά τους, τις θυρίδες πρόσβασης στον κινητήρα, και το ουραίο τμήμα της ατράκτου των αεραγωγών των F-16.

Αιτία είναι οι καθυστερήσεις που έχει προκαλέσει στην παγκόσμια αλυσίδα συμπαραγωγής των F-16 η ΕΑΒ. Διότι το προηγούμενο χρονικό διάστημα με αφορμή τη διαδικασία εσωτερικού ελέγχου από το ΥΠΟΙΚ στην ΕΑΒ, απεργίες που ακολούθησαν, αλλά και την αδυναμία εξεύρεσης διευθύνοντος συμβούλου, η εταιρεία παραμένει ακέφαλη, παρότι έχει προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για τη θέση.

Το nEUROn ήταν ένα ερευνητικό πρόγραμμα που έληξε το 2016, από το οποίο η ΕΑΒ κέρδισε γνώσεις και εμπειρία, σύμφωνα με τον Ν. Παναγιωτόπουλο

Ενας από τους λόγους αναταραχής ήταν η περικοπή των μισθολογικών επιδομάτων που λαμβάνουν κατηγορίες εργαζομένων στην ΕΑΒ, με αποτέλεσμα κάποιοι από τους 1.400 να τα δικαιούνται και άλλοι όχι. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι προκηρύχθηκε θέση διευθύνοντος συμβούλου, ενώ ήδη η θέση είχε προταθεί σε πρόσωπο με πολιτικό πρόσημο, ενώ η εταιρεία έμενε ήδη χωρίς κεφαλή έξι εβδομάδες.

Εντός χρονοδιαγραμμάτων το πρόγραμμα των F-16V, καμία αλλαγή στο σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II

Πέρα από το «χτύπημα» στην αξιοπιστία της ΕΑΒ, εφόσον η Lockheed Martin αποφασίσει να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, η βιομηχανία χάνει και υποκατασκευαστικό έργο σημαντικής αξίας. Το 80% των προγραμμάτων που βρίσκονται σε εξέλιξη στην ΕΑΒ αφορά έργο της Lockheed Martin (συμπαραγωγές F-16 και C-130-J, αναβάθμιση Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P3-B, αναβάθμιση 84 F-16 σε Viper). Πρακτικά, εκείνο που ζητάει η εταιρεία από το Δημόσιο είναι επιτάχυνση των εργασιών, κάτι που δεν μπορεί να διασφαλιστεί παρά μόνο με αύξηση των εργατών στα τέσσερα προγράμματα της Lockheed από 350 σε περισσότερους από 600.

Τα ελληνικά F-16V θα μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική κρούση και παρεμβολή σε Α/Α πυραύλους με το ραντάρ APG-83 SABR, όπως τα F-35!

Αναβάθμιση των F-16

Αν και προς το παρόν το πρόγραμμα προχωράει κανονικά, καθώς μέχρι τον Ιανουάριο το πρώτο, πρωτότυπο F-16 V, θα μεταφερθεί στις ΗΠΑ προκειμένου να προχωρήσει σε δοκιμαστικές πτήσεις, εάν η ΕΑΒ δεν προχωρήσει σε προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού, τότε τίθεται εν αμφιβόλω αν το εργοστάσιο στην Τανάγρα μπορεί να κατορθώσει την αναβάθμιση 12 μαχητικών ανά έτος. Αποτελεί, βεβαίως, εύλογη απορία παραγόντων της αγοράς, τι πρόκειται να συμβεί όταν η Ελλάδα προχωρήσει στην προμήθεια των αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35, όπου μια εύρωστη και λειτουργική ΕΑΒ θα είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή της Π.Α. στο πρόγραμμα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

48 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
48 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

32
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1944: 4.000 τόνοι εκρηκτικών σκάνε δίπλα...

0
Αποθήκη πυρομαχικών της Βρετανικής Αεροπορίας κατασκευασμένη σε παλιά ορυχεία στο Staffordshire, κοντά στο χωριό Fauld, που λειτουργούσε από προσωπικό της RAF και Ιταλούς αιχμαλώτους,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η απάντηση του ΥΠΕΘΑ στις προκλήσεις του Τούρκου υπουργού Άμυνας

Θέσεις οι οποίες αντίκεινται στο Διεθνές Δίκαιο δεν συμβάλλουν στην εμπέδωση κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και στη βελτίωση των διμερών σχέσεων.Αυτό επισημαίνουν πηγές του υπουργείου...

Ο Ρούτε ζήτησε την εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων F-16 από την Ελλάδα

Τοy Βασίλη Νέδου από την ΚαθημερινήΤο αίτημα εκπαίδευσης χειριστών και μηχανικών μαχητικών αεροσκαφών F-16 από Ελληνες πιλότους επανέφερε κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στην...

Οι εξαγωγές στρατιωτικού υλικού από Γερμανία στο Ισραήλ έχουν ξεπεράσει τα 130 εκ. ευρώ

Η γερμανική κυβέρνηση έχει εγκρίνει μέχρι στιγμής εντός 2024 εξαγωγές στρατιωτικού υλικού αξίας 131 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με δεδομένα που δημοσιοποιήθηκαν από...