Η χρήση προηγμένης κάσκας προβολής δεδομένων/σκόπευσης από πιλότους των AC-130W υπόσχεται να κάνει τα «ιπτάμενα πυροβολεία» της USAF ακόμη πιο επικίνδυνα. Μετά τους χειριστές των Α-10C η αμερικανική Αεροπορία δοκιμάζει το Scorpion Helmet Mounted Display και στα πληρώματα των AC-130 και δη την βελτιωμένη έκδοση HObIT (Hybrid Optical-based Inertial Tracker) η οποία επιτρέπει ακριβέστερη στόχευση όπλων και καλύτερη αντίληψη κατάστασης για τους πιλότους των Stinger II.
Η πληροφορία για χρήση κάσκας με ενσωματωμένο σύστημα απεικόνισης που συνήθως φορούν πιλότοι μαχητικών και από χειριστές AC-130W ήταν γνωστή, όμως η πρόσφατη άσκηση Gulf Sentry η οποία διεξήχθη ανοικτά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων προσέφερε την (φωτογραφική) απόδειξη. Σημειωτέον ότι κάσκα του τύπου έχει δοκιμαστεί και από χειριστές F-22 Raptor ωστόσο το σύστημα HObIT –αναβαθμισμένο Thales Visionix Scorpion– διαθέτει νέο προσοφθάλμιο στυλ μονόκλ με δυνατότητα προβολής πλήρως εγχρώμων συμβόλων, συνδεδεμένο με τους αισθητήρες του αεροσκάφους.
Στόχοι και άλλα αντικείμενα ενδιαφέροντος, όπως επίσης βασικά στοιχεία σχετικά με την πτήση, απεικονίζονται «γύρω» από τον πιλότο –ένα μεγάλο βήμα προόδου για τα gunships καθώς οι αποσυρθείσες εκδόσεις AC-130H Spectre και AC-130U Spooky II βασίζονταν σε ένα πλευρικό Head-Up Display (HUD) για την στόχευση των όπλων τους, σε συνεργασία με τους αισθητήρες και τους υπολογιστές βολής του αεροπλάνου. Μάλιστα η βελτιωμένη κάσκα ενσωματώνει το νέο σύστημα οπτικής ιχνηλάτησης IMU (Inertial Measurement Unit) το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με μια ομάδα μικρών κυκλικών stickers τοποθετημένων στο εσωτερικό του κόκπιτ ώστε να παρακολουθούνται απρόσκοπτα οι κινήσεις της κεφαλής του χειριστή ακόμη και όταν η κάσκα είναι εκτός ζώνης οπτικής ιχνηλάτησης.
Υπενθυμίζεται ότι τα AC-130W της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων της Αεροπορίας (AFSOC) είναι μετασκευασμένα C-130H (MC-130W Dragon Spear) και τα πληρώματά τους εξακολουθούν να χρησιμοποιούν «ολογραφικά σκοπευτικά» για την ευθυγράμμιση των όπλων με τον στόχο στο έδαφος ενώ το gunship εκτελεί στροφή με κλίση, περισσότερο γνωστή ως pylon turn. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η AFSOC προσανατολίζεται προς τον εφοδιασμό με τις προαναφερθείσες κάσκες και των πληρωμάτων των AC-130J Ghostrider.
Αλέξανδρος Θεολόγου
AC-130W και κάσκα Scorpion HMD: «Αν θέλεις τρέξε αλλά δεν μπορείς να κρυφτείς» (βίντεο)
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος – “Μόνο η ένοπλη ισχύς εξασφαλίζει...
Η συνέντευξη του τ. Α/ΓΕΕΘΑ , στον Κώστα Δεληγιάννη, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αντίλογος»Κύριε Αρχηγέ αφυπηρετήσατε προσφάτως, έχοντας συμπληρώσει το ανώτατο προβλεπόμενο όριο των 4...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Νοεμβρίου 1973: Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου κορυφώνεται
Eμπνευσμένοι από τις κινητοποιήσεις στη Νομική Σχολή, δύο φορές μέσα στο ίδιο έτος, στις 14 Νοεμβρίου 1973 φοιτητές ξεκινούν κατάληψη του κτιρίου του Πολυτεχνείου...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...