8.8 C
Athens
Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΝΑΛΥΣΗ: Τι το καινούργιο φέρνει το A900 στο Πολεμικό μας Ναυτικό;

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τι το καινούργιο φέρνει το A900 στο Πολεμικό μας Ναυτικό;

- Advertisement -
H πρώτη φωτογραφία του Α900 στο Κοτρώνι

Τα Μη Επανδρωμένα ελικόπτερα A900 είναι ήδη στην Ελλάδα και επιχειρησιακά! Η εταιρεία που έχει αναλάβει την εισαγωγή του τύπου σε υπηρεσία, και την εκπαίδευσή των στελεχών του Ναυτικού στο νέο σύστημα, έχει ήδη παραδώσει ελικόπτερα στο Κοτρώνι, και έχει αρχίσει η επιχειρησιακή τους εκμετάλλευση. Όσο κι αν δεν έχει την αίγλη μιας FDI HN ή μιας κορβέτας, το Α900 βάζει το Πολεμικό Ναυτικό (επιτέλους) στον 21ο αιώνα, και προσφέρει δυνατότητες, που δυστυχώς μέχρι τώρα στερείτο.

Τι όμως είναι το Α900; Ποια είναι τα επιχειρησιακά σενάρια χρήσης τους, που θα βοηθήσουν το ΠΝ, και που ακριβώς βρίσκεται και η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα;

EΚΤΑΚΤΟ: Προμήθεια UAV ελικοπτέρων για το Πολεμικό Ναυτικό από την ΑLTUS LSA

Υπενθυμίζουμε πως η ελληνική εταιρεία ALTUS LSA υπέγραψε συμφωνία με το Πολεμικό Ναυτικό για την προμήθεια και εγκατάσταση μη επανδρωμένων ελικοπτέρων σε πλοία του στόλου. Η συμφωνία, όπως είχε ανακοινωθεί, προβλέπει την προμήθεια 5 A900 UAVs για ναυτική επιτήρηση, τα οποία έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την Alpha Unmanned Systems στην Ισπανία. Τα UAVs θα ενσωματωθούν σε φρεγάτες και αναμένεται να καταστούν επιχειρησιακά από τον Απρίλιο του 2022.

Τα χαρακτηριστικά των A900 είναι τα εξής:

  • Αυτόνομη απογείωση και προσγείωση σε κινούμενο σκάφος
  • 4 ώρες συνεχόμενης πτήσης
  • 25 χλμ. επιχειρησιακή ακτίνα δράσης
  • Υψόμετρο έως 10.000 πόδια
  • Ταχύτητα πτήσης 58 χιλιόμετρα/ώρα
  • Ωφέλιμο φορτίο έως 6 κιλά (σε πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους)
  • Ενσωματωμένη γεννήτρια 150W για παροχή ρεύματος σε πακέτα ηλεκτρονικού εξοπλισμού
  • Πλοήγηση χωρίς εξάρτηση από GPS
  • Δυνατότητα αυτοπεριστροφής και επίπλευσης
  • Νατοϊκές προδιαγραφές κατασκευής

Η συμμετοχή της ελληνικής εταιρείας ALTUS στο πρόγραμμα, πέρα από την προμήθεια των UAVs, έγκειται και στα εξής:

  1. Εκπαίδευση των στελεχών του ΠΝ και της ΥΠΑ αναφορικά με τον τύπο του UAV, το χειρισμό αλλά και τη συντήρηση του συστήματος.
  2. Ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης των σχετικών συστημάτων στα πολεμικά πλοία.
  3. Στην παροχή υποστήριξης και συντήρησης.

Το Α900 σίγουρα δεν είναι ένα MQ-8C Fire Scout και δεν πρέπει να συγχέεται με τα μεγάλα UAV ελικόπτερα. Αλλά επίσης δεν έχει ουδεμία σχέση με μικρότερα drones, καθώς είναι ένα εξειδικευμένο UAV, για πολύ συγκεκριμένη “δουλειά”. Δεν μεταφέρει Hellfires, δεν μεταφέρει ηχοσημαντήρες, αλλά θα κάνει κάτι σημαντικό. Να δίνει εικόνα στον κυβερνήτη ενός πολεμικού πλοίου, από μεγάλη απόσταση.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, η Γη δεν είναι επίπεδη (αν και σε συζητήσεις για τους S-400, Τούρκοι κατάφεραν να πείσουν εγχώριο εύπιστο κοινό, πως είναι επίπεδη). Συνεπώς, ο κάθε κυβερνήτης μπορεί να βλέπει τι συμβαίνει σε μια θαλάσσια περιοχή, μέχρι ενός σημείου. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να εξαπολύσει το οργανικό του ελικόπτερο, προκειμένου να έχει εικόνα της κατάστασης.

Την κατάσταση θα βελτιώσουν σημαντικά τα MQ-9B Sea Guardian, όπως φυσικά και άλλα ιπτάμενα μέσα της ΠΑ ή του ΠΝ. Αλλά μια φρεγάτα, ειδικά οι παλιότερες Kortenaer, που στερούνται Link 16, έχουν σοβαρό πρόβλημα επίγνωσης της τακτικής κατάστασης. Κανείς δεν ξέρει τι κρύβεται πίσω από τάδε νησί, ή πίσω από μια βραχονησίδα. Επίσης, από απόσταση δεν ξέρουμε αν ένα πλοίο που εντοπίζεται είναι μόνο του, ή δίπλα του υπάρχει και μια πυραυλάκατος ή άλλο πολεμικό.

Έτσι, βλέπουμε πολλές φορές το δέντρο, και χάνουμε το δάσος. Διαφωνούμε για το αν ο Harpoon έχει 100 ή 200 χιλιόμετρα ακτίνα δράσης, ο ΜΜ40 αν έχει 300 χλμ, και αν χρειαζόμαστε ή όχι τον SCALP Naval. Και “γκρινιάζουμε” για τον SPIKE NLOS που έχει “λίγα”, ενώ θεωρούσαμε πρόβλημα τη μικρή εμβέλεια του Penguin Mk2 Mod7. Όλα αυτά, πιστεύοντας πως η στοχοποίηση θα γίνει με τις κρυστάλλινες σφαίρες που έχει κάθε κυβερνήτης ΤΠΚ ή φρεγάτας, στο κέντρο μάχης. Γιατί, με το ραντάρ επιφανείας, δεν μπορεί να γίνει στοχοποίηση ναυτικού στόχου πέρα από τον ορίζοντα…

Βέβαια, πάντα υπάρχουν τα επανδρωμένα ελικόπτερα, αλλά και τα παρατηρητήρια. Και μερικοί θεωρούν πως οι επικοινωνίες θα είναι απλές και εύκολες, και δεν θα σταματήσουν με ηλεκτρονικό πόλεμο… Και πως τα ελικόπτερα, θα μπορούν να πετούν ανεπηρέαστα, ή πως μπορείς να σηκώνεις συνεχώς για επόπτευση και αναγνωρίση ένα πολύτιμο S-70B ή MH-60R. Φυσικά υπάρχουν πολλά και ενδιαφέροντα UAVs, αλλά το ΠΝ ήθελε κάποιο το οποίο δεν θα επηρεάζει τις επιχειρήσεις των άλλων πτητικών μέσων του από τα πλοία.

Ανθυποβρυχιακό webinar της ΠΤΗΣΗΣ: Οι δυνατότητες των νέων φρεγατών και ελικοπτέρων του ΠΝ, το μέλλον των drones

Για παράδειγμα…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

51 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
51 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Μήπως κάνουμε λάθος με τη Γαλλία για τους Meteor;

Η συζήτηση γύρω από τη στάση της Γαλλίας απέναντι στις φιλοδοξίες της Τουρκίας να αποκτήσει πυραύλους Meteor, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στον ελληνικό δημόσιο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η “Ασπίδα του Αχιλλέα” η πρώτη προτεραιότητα του νέου εξοπλιστικού...

41
Του Βασίλη Νέδου από την ΚαθημερινήΟι νέοι εξοπλισμοί θα κινηθούν με βάση προτεραιότητες που θα υπηρετούν την ορθολογική ανάπτυξη των Ενόπλων Δυνάμεων και τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11/23 Φεβρουαρίου 1825: Ο Ιμπραήμ αποβιβάζεται στην Πελοπόννησο

1
Αιγυπτιακός στρατός υπό τον Ιμπραήμ πασά, γιο του χεδίβη Μωχάμετ Άλι, αποβιβάζεται στην Μεθώνη και κινείται προς την Πύλο. Αυτή η απόβαση των Αιγυπτιακών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Οι Ρώσοι έβαλαν αντιαρματικό πύραυλο Kornet πάνω σε μη επανδρωμένο εδάφους – βίντεο

Όταν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι δεδομένο πως θα ακολουθήσει μια παγκόσμια αναθεώρηση πολεμικών τακτικών και δογμάτων (ήδη έχει ξεκινήσει σε χώρες που...

Κινεζική ναυτική άσκηση με πυρά… μεταξύ Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας – επίδειξη ισχύος

Μετά από πολλές ασκήσεις δυτικών ναυτικών ανοιχτά της Κίνας, που γίνονται εδώ και χρόνια, ήρθε και η σειρά του Κινεζικού Ναυτικού να "δείξει τα...

Καθέλκυση νέου τουρκικού αποβατικού – το πρώτο από 8

Το Τουρκικό Ναυτικό έχει σε υπηρεσία 8 αποβατικά κλάσης 151 (LCT), τα οποία κατασκευάστηκαν στο διάστημα 2010-2012 ενώ το 2024 δόθηκε παραγγελία για ακόμη...