Η πρόσφατη απόφαση (ή πιο σωστά πρόταση) της Αμερικανικής Αεροπορίας να αποσύρει το στόλο των A-10, αλλάζει ριζικά το σχέδιο «4+1» που είχε παρουσιασθεί προ διετίας. Το συγκεκριμένο προέβλεπε να υπάρχουν τέσσερα μαχητικά (F-35Α, F-22, F-16 και F-15) και ένα αεροσκάφος για αποστολές εγγύς υποστήριξης, το A-10 Thunderbolt II (Warthog).
Πλέον όμως οι αποστολές του Α-10 θα πραγματοποιούνται από άλλες πλατφόρμες, οπότε το σχέδιο «4+1» γίνεται σχέδιο μόνο τεσσάρων μαχητικών διαλειτουργικών μεταξύ τους, τα οποία θα μπορούν να επιβιώσουν σε ένα κορεσμένο περιβάλλον σύγχρονων απειλών. Σε ότι αφορά τα F-22 Block 30/35, θα αξιοποιηθούν επιχειρησιακά τουλάχιστον έως το 2030, διότι τότε αναμένεται να αντικατασταθούν από το 6ης γενιάς NGAD (Next-Generation Air Dominance).
Αναφορικά με τους αριθμούς των μαχητικών, προς το παρόν,το F-35Α είναι πίσω από το F-16 αλλά στο άμεσο μέλλον θα αποτελεί την πλειονότητα στις πολεμικές μοίρες, εάν φυσικά η USAF συνεχίζει να παραλαμβάνει ετησίως κάπου 48 νέα αεροσκάφη του τύπου.
Ωστόσο, θα πρέπει να αναφερθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνεται η απόφαση της οριστικής απόσυρσης των Α-10 και μετά, λόγω επιχειρησιακών αναγκών αλλά και άρνησης του Κογκρέσου να συναινέσει, συνεχίζει να είναι σε υπηρεσία. Προφανώς και είναι μια παλαιά κατασκευή ιδιαίτερης αντίληψης, που δεν μπορεί να ενταχθεί στο σχεδιασμό της διαλειτουργικότητας του συνόλου των μαχητικών που επιχειρεί η USAF, αλλά από την άλλη είναι μια αξιόπιστη και αποτελεσματική πλατφόρμα για αποστολές εγγύς υποστήριξης, που δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί, όπως άλλωστε έχει αποδειχθεί στην πράξη.