Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ιστοχώρος liberal.gr επικαλούμενος διασταυρωμένες «την 20 Ιουνίου στην Βάση της Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκιο Μαγνησίας, Ε/Π UH 1H (Xιουι) με αριθμό ΕΣ650, σε δοκιμαστική πτήση αμέσως μετά από εργασίες συντηρήσεως και επισκευών και ενώ βρισκόταν σε πολύ χαμηλή αιώρηση από το έδαφος, κόπηκε το στροφείο και ο ιστός του κυρίου στροφείου του».
Εάν ο «αριθμός» του Ε/Π επιβεβαιωθεί πρόκειται για AB.205A και όχι UH-1H. Εάν αυτό επιβεβαιωθεί το ελικόπτερο ανήκει στην τελευταία παρτίδα παραδόσεων της Agusta Bell τον Μάρτιο του 1976
Πληροφορίες της Π&Δ αναφέρουν ότι το ελικόπτερο είχε απογειωθεί από το “Ήτα” της πίστας για πτήση δοκιμής μετά από συντήρηση και κινήθηκε σε χώρο δοκιμών.
Για το τι επακολούθησε μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν αλλά η φωτογραφία (από όσο μπορεί να εκτιμηθεί από την γωνία λήψης) δείχνει μάλλον καταστροφική αστοχία του κιβωτίου μετάδοσης κίνησης στο άνω μέρος του (uper case) που φυσικά οδήγησε στην απόσπαση του ιστού του στροφείου.
Επισημαίνεται ότι το ελικόπτερο «κάθισε» στα πέδιλά του κάτι που εγείρει κάποια ερωτήματα για το εάν βρισκόταν πράγματι στον αέρα (έστω και σε πολύ χαμηλή αιώρηση) όπως αναφέρει η αρχική πηγή. Για παράδειγμα μήπως είχε προηγηθεί προσγείωση ανάγκης όταν ίσως εμφανίστηκαν προειδοποιητικοί κραδασμοί, πριν επέλθει πλήρης καταστροφική αστοχία και το στροφείο αποσπάστηκε στη συνέχεια;
Η καταστροφική αστοχία αυτού του είδους με το ελικόπτερο σε αιώρηση (ακόμη και σε ύψος μέτρου) θα δημιουργούσε δυνάμεις που δεν θα είχαν αφήσει το AB205 σε αυτή την όρθια θέση. Επιπλέον η απόσπαση του στροφείο στον αέρα θα αποστερούσε το πλήρωμα από κάθε δυνατότητα ελέγχου με ολέθρια σε κάθε περίπτωση αποτελέσματα.
Περισσότερες απαντήσεις φυσικά θα μπορούσε να δώσει η σχετική θέση ελικοπτέρου-ιστού που όμως δεν είναι γνωστή αυτή τη στιγμή.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα εξαιρετικό σοβαρό συμβάν, αλλά αποφεύγοντας «διερεύνηση εξ’ αποστάσεως» παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θα σας ενημερώσουμε με περισσότερες πληροφορίες
Εικόνες: liberal.gr