Στις 15 Μαρτίου, ο Ουκρανός Πρόεδρος Πέτρο Ποροτσένκο ανακοίνωσε την πρόθεση της χώρας του να κατασκευάσει το δικό της δικινητήριο μαχητικό πολλαπλών ρόλων. Η ανακοίνωση έγινε κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Ποροτσένκο στο σχεδιαστικό γραφείο κινητήρων Ivchenko-Progress που βρίσκεται νοτίως της πόλης του Zaparozhe. Πρέπει να σημειώσουμε πως οι εγκαταστάσεις Ivchenko-Progress βρίσκονται εντός μιας από τις μεγαλύτερες αεροναυπηγικές μονάδες της πρώην ΕΣΣΔ, το κατασκευαστικό συγκρότημα Motor Sich (σήμερα κατασκευάζει τον γνωστό κινητήρα Ivchenko Progress D-18, που κινούν τα An-124 και An-225).
Το σχέδιο για το νέο αεροσκάφος που έχουν “καταλήξει” τα ουκρανικά σχεδιαστικά γραφεία πλησιάζει αρκετά το MiG-29, και έχει το προσωρινό κωδικό LBL (Legkiy Boiviy Litak ή Ελαφρύ Μαχητικό Αεροσκάφος). Φυσικά θα υπάρχουν και αρκετές διαφορές, με κυριότερες αυτές των ηλεκτρονικών, ενώ και ο κινητήρας θα είναι διαφορετικός από αυτούς που εξοπλίζουν τα MiG-29/33/35. Ο τελευταίος αναφέρεται πως θα βασίζεται στον ουκρανικό AI-322F (ο βασικός AI-222-25 είναι ο κινητήρας των Yak-130, ο 322 μπορεί να εξοπλίζει υπερηχητικά αεροσκάφη, δεν έγινε γνωστή η κωδικοποίηση του νέου κινητήρα).
H Ουκρανία είναι από τις λίγες χώρες παγκοσμίως που μπορεί και κατασκευάζει αεροπορικούς κινητήρες, και η κατασκευή ενός σύγχρονου κινητήρα είναι από τα βασικά “προβλήματα” που πρέπει να λύσει όποιος θέλει να αναπτύξει εγχώριο μαχητικό. Ο Ποροσένκο “τόνισε” αυτή την ιδιαιτερότητα της Ουκρανίας στην ομιλία του.
Το θέμα των ηλεκτρονικών είναι ένα ακόμη πρόβλημα, αλλά αναφέρθηκε πως θα είναι δυτικής και ουκρανικής κατασκευής. Το νέο μαχητικό εκτός από την ουκρανική αεροπορία θα μπορεί να προσφερθεί και για εξαγωγές, όντας απευθείας ανταγωνιστικό του MiG-35. Φυσικά η Ουκρανία θα πρέπει λίαν συντόμως να βρει διεθνείς “συνεργάτες” για την ανάπτυξη του δικού της μαχητικού.
Νέο Μαχητικό made in Ukraine
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος – “Μόνο η ένοπλη ισχύς εξασφαλίζει...
Η συνέντευξη του τ. Α/ΓΕΕΘΑ , στον Κώστα Δεληγιάννη, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αντίλογος»Κύριε Αρχηγέ αφυπηρετήσατε προσφάτως, έχοντας συμπληρώσει το ανώτατο προβλεπόμενο όριο των 4...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Νοεμβρίου 1828: Η πρώτη αναγνώριση της Ελλάδας...
Υπογράφεται από τους αντιπροσώπους Βρετανίας, Γαλλίας και Ρωσίας στο Λονδίνο, Πρωτόκολλο με το οποίο αναγνωρίζεται η ίδρυση αυτόνομου ελληνικού κράτους, φόρου υποτελούς στον Σουλτάνο,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...