Στις 15 Μαρτίου, ο Ουκρανός Πρόεδρος Πέτρο Ποροτσένκο ανακοίνωσε την πρόθεση της χώρας του να κατασκευάσει το δικό της δικινητήριο μαχητικό πολλαπλών ρόλων. Η ανακοίνωση έγινε κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Ποροτσένκο στο σχεδιαστικό γραφείο κινητήρων Ivchenko-Progress που βρίσκεται νοτίως της πόλης του Zaparozhe. Πρέπει να σημειώσουμε πως οι εγκαταστάσεις Ivchenko-Progress βρίσκονται εντός μιας από τις μεγαλύτερες αεροναυπηγικές μονάδες της πρώην ΕΣΣΔ, το κατασκευαστικό συγκρότημα Motor Sich (σήμερα κατασκευάζει τον γνωστό κινητήρα Ivchenko Progress D-18, που κινούν τα An-124 και An-225).
Το σχέδιο για το νέο αεροσκάφος που έχουν “καταλήξει” τα ουκρανικά σχεδιαστικά γραφεία πλησιάζει αρκετά το MiG-29, και έχει το προσωρινό κωδικό LBL (Legkiy Boiviy Litak ή Ελαφρύ Μαχητικό Αεροσκάφος). Φυσικά θα υπάρχουν και αρκετές διαφορές, με κυριότερες αυτές των ηλεκτρονικών, ενώ και ο κινητήρας θα είναι διαφορετικός από αυτούς που εξοπλίζουν τα MiG-29/33/35. Ο τελευταίος αναφέρεται πως θα βασίζεται στον ουκρανικό AI-322F (ο βασικός AI-222-25 είναι ο κινητήρας των Yak-130, ο 322 μπορεί να εξοπλίζει υπερηχητικά αεροσκάφη, δεν έγινε γνωστή η κωδικοποίηση του νέου κινητήρα).

H Ουκρανία είναι από τις λίγες χώρες παγκοσμίως που μπορεί και κατασκευάζει αεροπορικούς κινητήρες, και η κατασκευή ενός σύγχρονου κινητήρα είναι από τα βασικά “προβλήματα” που πρέπει να λύσει όποιος θέλει να αναπτύξει εγχώριο μαχητικό. Ο Ποροσένκο “τόνισε” αυτή την ιδιαιτερότητα της Ουκρανίας στην ομιλία του.
Το θέμα των ηλεκτρονικών είναι ένα ακόμη πρόβλημα, αλλά αναφέρθηκε πως θα είναι δυτικής και ουκρανικής κατασκευής. Το νέο μαχητικό εκτός από την ουκρανική αεροπορία θα μπορεί να προσφερθεί και για εξαγωγές, όντας απευθείας ανταγωνιστικό του MiG-35. Φυσικά η Ουκρανία θα πρέπει λίαν συντόμως να βρει διεθνείς “συνεργάτες” για την ανάπτυξη του δικού της μαχητικού.
Ροή Ειδήσεων
19/03/2017
4