Όχι ένας, όχι δύο αλλά έξι C-130J Super Hercules της Αεροπορικής Εθνοφρουράς της Καλιφόρνια πραγματοποίησαν πτήση σε σχηματισμό πάνω από τους ουρανούς της πολιτείας, την πρώτη μαζική πτήση αεροσκαφών του τύπου εδώ και 20 χρόνια.
Η προσπάθεια έφερε τους τεχνικούς του 146 Συγκροτήματος Συντήρησης και ιπταμένους της 115 Μοίρας Αερομεταφορών στα όρια της αντοχής τους, καθώς η μονάδα βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα και εκτελεί αποστολές αεροδιακομιδών εν μέσω της Κρίσης του κορωνοϊού. Απλά υπήρχε λόγος που δεν υπήρχαν ως σήμερα τόσα μεταγωγικά διαθέσιμα την ίδια στιγμή.
Ωστόσο, ο διοικητής του 146 Σ.Σ., σμήναρχος John Ramos ήταν αποφασισμένος να το πετύχει τόσο για λόγους γοήτρου της μονάδας όσο και για λόγους ηθικού. Οι εξαντλητικοί ρυθμοί με τους οποίους εργάζονται τα μέλη της μονάδας τους τελευταίους μήνες, με πολλά στελέχη σε απομόνωση και πολλούς περιορισμούς, έχει επιβαρύνει πολύ τα νεύρα και τις φυσικές αντοχές όλων.
Το μέτρο αρχικά έδειχνε ακατόρθωτο. Η επιπλέον εργασία που απαιτούσε και η επίτευξη επιχειρησιακής ικανότητας έξι αεροσκαφών ταυτόχρονα με μέρος μόνο του προσωπικού σε συνθήκες καμάτου πλησίαζε το αδύνατο. Ωστόσο, ο Ramos επέμενε και φρόντισε να εμπνεύσει το προσωπικό να ξεπεράσει τον εαυτό του. Εντός δύο μηνών, ο σμήναρχος οργάνωσε κατάλληλα τον φόρτο εργασίας και έλαβε βοήθεια σε προσωπικό από γειτονικές μονάδες αυξάνοντας την απόδοση του 146 Σ.Σ.
Η Αεροπορική Εφεδρεία της USAF παραλαμβάνει το πρώτο HC-130J Combat King II
“Συγκέντρωσα το προσωπικό και τους μίλησα”, αφηγείται ο Ramos. “Aρχικά, οι επικεφαλής συντηρητές και αξιωματικοί αντέδρασαν και με λογικά επιχειρήματα. Δύο από τα C-130J που θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε βρίσκονταν κοντά στο σημείο προγραμματισμένης βαριάς συντήρησης και ήταν αμφίβολο αν θα ήταν έτοιμα στην ώρα τους. Χρειάστηκε εξαιρετική προσπάθεια και επιπλέον βοήθεια από ενισχύσεις που λάβαμε για να προχωρήσουμε τις εργασίες τηρώντας το πρόγραμμα όπως έπρεπε”.
“Καθώς οι μέρες περνούσαν παρατήρησα μια αλλαγή στη συμπεριφορά όλων. Η συλλογική προσπάθεια οδηγούσε όλο το προσωπικό να κινείται με μεγαλύτερη ενεργητικότητα και ενθουσιασμό. Η προοπτική ότι τη μονάδα θα κατάφερνε το στόχο της παρακινούσε ακόμα και τους πιο δύσπιστους, που εργάζονταν με μια αίσθηση υπερηφάνειας”, λέει ο Ramos.
Η προηγούμενη πτήση 6 μεταγωγικών μαζί είχε να συμβεί από την παραλαβή των αεροσκαφών από τη μονάδα το 2002. Τώρα το πρόγραμμα έδειχνε να βγαίνει, φτάνοντας σταδιακά στο στόχο μας. Το όραμα της μονάδας έδειξε να καταρρέει απότομα όταν την παραμονή της πτήσης ανακαλύφθηκε μια ανωμαλία σε ένα εξάρτημα του σκέλους προσγείωσης ενός από τα αεροσκάφη κατά τη φάση της επιθεώρησης προ της πτήσης.
C-130J Super Hercules εκτελούν “ταχεία παγκόσμια ανάπτυξη” στην περιοχή της Ανατολικής Ασίας
Ωστόσο, με την πτήση λίγες ώρες μακρυά, οι τεχνικοί συγκεντρώθηκαν και εργάστηκαν για την αποκατάστασή του από το απόγευμα της ίδιας μέρας μέχρι τις πρωϊνές ώρες της επομένης επαναφέροντας το C-130J σε πτητική κατάσταση.
Στις 26 Μαΐου, προσωπικό της Μοίρας και θεατές συγκεντρώθηκαν για να θαυμάσουν το μεγαλειώδες θέαμα. Μετά από έναν εντυπωσιακό “elephant walk” στον διάδρομο σε κλειστό σχηματισμό, τα αεροσκάφη απογειώθηκαν και πραγματοποίησαν φαντασμαγορικές διελεύσεις σε σχηματισμό πάνω από την πολιτεία.
Η εικόνα των κλασσικών αεροσκαφών αποτελεί μια απόδειξη της επιμονής, του επαγγελματισμού και της ικανότητας των ανδρών της Εθνοφρουράς της Καλιφόρνια που αναδεικνύει την μονάδα της 115ης Μοίρας ως την καλύτερη της Εθνοφρουράς και τις ικανότητες των στελεχών του 146ου Συγκροτήματος Συντήρησης, σημειώνει ο σμήναρχος J. Ramos.
Φωτογραφίες, σμηνίας (ΤΧ) Nicholas Carzis, 146 Airlift Wing, California A.N.G.
ΕΑΒ, νέες παραδόσεις απαρτίων C-130J και συνέχεια στην παραγωγή F-16