Το βραζιλιάνικο Ναυτικό (Marinha do Brasil) ανακοίνωσε ότι έχει λάβει εννέα προσφορές για το πρόγραμμα προμήθειας τεσσάρων κορβετών κλάσης Tamtanaré (CCT).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ναυτικού, οι προτάσεις που υποβλήθηκαν θα αναλυθούν τώρα από τεχνική, νομική, δημοσιονομική και οικονομική άποψη. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι προτάσεις θα μπουν σε μία περιορισμένη λίστα στις 27 Αυγούστου ενώ η τελική επιλογή θα ληφθεί στις 29 Οκτωβρίου.
Οι προτάσεις που υποβλήθηκαν ήταν από κοινοπραξίων τοπικών και ξένων ναυπηγείων κι ήταν οι εξής:
- BAE Systems (Ηνωμένο Βασίλειο) σε συνεργασία με τις τοπικές CONSUB Defesa Tecnologia S.A. και Mac Laren Oil Estaleiros Ltda.
- Κοινοπραξία “ÁGUAS AZUIS” – Atech Negócios em Tecnologias S.A, Embraer S.A και ThyssenKrupp Marine Systems GmbH (TKMS, Γερμανία) με υπεργολάβους τις τοπικές εταιρείες Ares Aeroespacial e Defesa S.A, Fundação Ezute, Oceana Estaleiro S.A, Omnisys Engenharia Ltda, SKM Eletro Eletrônica Ltda και WEG equipamentos elétricos S.A.
- Κοινοπραξία “DAMEN SAAB TAMANDARÉ” – αποτελούμενη από τις Damen Schelde B.V (Ολλανδία) και Saab AB (Σουηδία). Υπεργολάβοι: CONSUB Defesa e Tecnologia S.A, WEG equipamentos elétricos S.A, και Wilson Sons Estaleiros Ltda.
- Κοινοπραξία “FLV” – Fincantieri S.p.A, Leonardo S.p.A (Ιταλικές αμφότερες) σε συνεργασία με τις τοπικές Vard Promar S.A. (θυγατρική της Fincantieri με ναυπηγείο στη Βραζιλία) και υπεργολάβους τις τοπικές Fundação Ezute και Ares Aeroespacial e Defesa S.A.
- Κοινοπραξία “VILLEGAGNON” – Naval Group (Γαλλία) σε συνεργασία με τις τοπικές Enseada Industria Naval S.A. και Mectron S.A.
- Goa Shipyard Limited (Ινδία) σε συνεργασία με τις τοπικές Indústria Naval do Ceará (INACE), Fundação Ezute και SKM Eletro Eletrônica Ltda.
- Garden Research Shipbuilder Engineers (GRSE, Ινδία) σε συνεργασία με την ισραηλινή ELBIT Systems Ltd και την τοπική SΥNERGY Group Corporate.
- STM (Τουρκία) σε συνεργασία με τη γαλλική THALES και τις τοπικές Estaleiro BrasFELS Ltda., Fundação Ezute, και Omnisys Engenharia Ltda.
- Ukrinmash (Ουκρανία), Thales (Γαλλία) και Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro (AMRJ).
Η Αίτηση Υποβολής Προτάσεων (RFP) για τη ναυπήγηση τεσσάρων νέων κορβέτων δημοσιεύθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Το πρόγραμμα υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια υπάρχει επιθυμία το το πρώτο σκάφος να παραδοθεί μέχρι το 2021-22
Σύμφωνα με την RFP, τα πλοία πρέπει είτε να ναυπηγηθούν στη Βραζιλία είτε με μεγάλη συμμετοχή της βραζιλιάνικης βιομηχανίας, σε συνεργασία με ξένα ναυπηγεία.
Οι κορβέτες πρέπει να έχουν εκτόπισμα περί τους 2.790 τόνους, μήκος 103,4 μέτρα, πλάτος 12,8 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβους. Οι προδιαγραφές είναι συγκρίσιμες με την κορβέτα Cv Barroso (V34), που βρίσκεται σε υπηρεσία με το βραζιλιάνικο Ναυτικό.
Τα πλοία πρέπει να είναι εξοπλισμένα με το πυραυλικό αντιαεροπορικό σύστημα SeaCeptor της MBDA, το οποίο επιλέχθηκε από τη Βραζιλία το 2014.
Η προμήθεια των εν λόγω κορβετών είναι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες του βραζιλιάνικου Ναυτικού μαζί με την εγχώρια νέων συμβατικών και πυρηνοκίνητων υποβρυχίων.
Όλες σχεδόν οι κύριες μονάδες επιφάνειας που διαθέτει το βραζιλιάνικο ναυτικό μπήκαν σε υπηρεσία τις δεκαετίες του ’70 και ’80, είναι λοιπόν προφανές ότι οι ανάγκες εκσυγχρονισμού είναι μεγάλες και δεν θα σταματήσουν με μόνο τα συγκεκριμένα τέσσερα σκάφη, πράγμα που ίσως εξηγεί όλες αυτές τις συμμετοχές.