9.5 C
Athens
Τετάρτη, 19 Μαρτίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ737 ΜΑΧ: Η Boeing γνώριζε και δεν έκανε τίποτε!

737 ΜΑΧ: Η Boeing γνώριζε και δεν έκανε τίποτε!

- Advertisement -

Ενώ η καθήλωση των 737 MAX συνεχίζεται στον απόηχο της διπλής απώλειας το τύπου, του αεροσκάφους της ινδονησιακής Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο και της Ethiopian στις 10 Μαρτίου 2019, νέα στοιχεία αποκαλύπτουν ένα ένοχο παρασκήνιο σχετικά με το θέμα.
Όπως έχουμε αναφέρει τόσο εδώ όσο και από τις σελίδες της Π&Δ μια από τις κύριες αιτίες που οδήγησαν στα δυο πολύνεκρα περιστατικά ήταν η άγνοια των πληρωμάτων τους για την δυσλειτουργία των αισθητήρων μέτρησης της γωνίας προσβολής (AoA) που οδήγησε και σε λανθασμένη διαχείριση της αντιμετώπισης της ραγδαία  εξελισσόμενης κατάστασης.
Πιο συγκεκριμένα και στα δυο περιστατικά ο ένας από τους δυο αισθητήρες με τους οποίους είναι εφοδιασμένο το 737 MAX δυσλειτούργησε και βρέθηκε σε διάσταση ενδείξεων με τον άλλο. Για το πρόβλημα έπρεπε να υπάρχει σύστημα το οποίο προειδοποιούσε το πλήρωμα. Σύμφωνα με όσα παραδέχθηκε χθες η κατασκευάστρια εταιρία, γνώριζε ήδη από το 2017 όταν παρέδιδε τα πρώτα 737 MAX ότι το σύστημα προειδοποίησης για αυτή την «διαφωνία AoA» δεν λειτουργούσε όπως προβλέπονταν. Το σχετικό λογισμικό ήταν μεν εγκατεστημένο αλλά ενεργοποιείτο μόνο σε αεροπλάνα εταιριών που είχαν αγοράσει ένα «πλήρες πακέτο» ηλεκτρονικών, κάτι που δεν είχε κάνει ούτε η Lion Air ούτε η Ethiopian.
H Boeing, παρά την γνώση αυτή, έκρινε ότι η απουσία αυτή λειτουργικού συστήματος σε κάποια αεροπλάνα «δεν αποτελούσε κρίσιμο θέμα ασφάλειας αλλά ούτε απαιτούσε άμεση διορθωτική ενέργεια». Το καίριο ερώτημα που τίθεται στην προκειμένη περίπτωση ήταν εάν αυτό το θέμα έπρεπε να είχε αφεθεί στην κρίση της Boeing ή θα έπρεπε να είχε αποφανθεί η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας και αρμόδια για την πιστοποίηση έκδοση πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας.
Όπως έχουμε γράψει και άλλες φορές η «σχέση» που υπήρχε ανάμεσα στην Boeing και την FAA ίσως αποτελεί το γενεσιουργό επίπεδο προβλημάτων στην πιστοποίηση που υπήρξαν και αιτίες στα δυο περιστατικά. Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι η σχέση καταστρατήγησε την μοναδική δικλίδα ασφαλείας που υπάρχει, δηλαδή τον ελεγκτικό μηχανισμό που υφίσταται ώστε οι εταιρίες (αερομεταφορείς, αεροκατασκευαστές κ.ά.) να μην περνάνε σε ασυδοσία εν ονόματι του κέρδους.
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΤΟΜΑ: είναι στραβός ο γιαλός ή επιλέγουμε και επιμένουμε να αρμενίζουμε στραβά ;

Σε δέκα περίπου μέρες, αν δεν υπάρξει νέα αναβολή λόγω των καταιγιστικών διπλωματικο-γεωπολιτικών εξελίξεων, ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας θα παρουσιάσουν και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Λιβύη δημοπρατεί θαλάσσια οικόπεδα σεβόμενη την ελληνική ΑΟΖ!

38
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε την έναρξη γύρου προσφορών για το 2025, με σκοπό την προσέλκυση διεθνών εταιρειών ενέργειας για την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Μαρτίου 1965: Ο πρώτος περίπατος στο Διάστημα

3
Στις 18 Μαρτίου 1965, ο Σοβιετικός κοσμοναύτης Αλεξέι Λεόνοφ πραγματοποιεί τον πρώτο διαστημικό περίπατο.https://www.youtube.com/watch?v=c5ZtBhQQPjMΟ Λεόνοφ ήταν ένας από τους δύο κοσμοναύτες του «Voskhod 2»,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο Ορμπάν υπέγραψε νόμο που απαγορεύει την παρέλαση Pride

Ο πρόεδρος της Ουγγαρίας υπέγραψε έναν νόμο που πρότεινε το κυβερνών κόμμα Fidesz του Βίκτορ Ορμπάν, ο οποίος απαγορεύει την ετήσια παρέλαση υπερηφάνειας (Pride),...

Ο Μεντβέντεφ ξαναχτυπά: Πούτιν-Τραμπ στρώνουν τραπέζι και τρώνε Γαλλία, Βρετανία, Ουκρανία και Ε.Ε.

Ανεξάντλητος είναι ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, τέως πρόεδρος της Ρωσίας, και νυν αντιπρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της χώρας, πλήρως ταυτισμένος βέβαια με τον Πούτιν. Έτσι...

Κάγια Κάλας: Η Μόσχα δεν είναι άξια εμπιστοσύνης- Απαράδεκτες οι επιδρομές στη Γάζα

Η Μόσχα δεν είναι άξια εμπιστοσύνης και δεν θέλει να κάνει υποχωρήσεις για την Ουκρανία, δήλωσε η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγια Κάλας που...