Φέτος συμπληρώνονται 21 χρόνια συνεχούς παρουσίας των πυροσβεστικών ελικοπτέρων της Erickson στη χώρα μας. Τα γνωστά σε όλους “πορτοκαλί” ελικόπτερα, θα έχουν και φέτος παρουσία στους ουρανούς της χώρας μας, πετώντας δίπλα στους ηρωϊκούς πιλότους των ελληνικών CL-215/CL-415.
Η παρουσία των ελικοπτέρων της Erickson έχει συνδεθεί με όλες τις μεγάλες φωτιές στην Ελλάδα. Είναι όμως χιλιάδες οι φορές, που η παρουσία τους απέτρεψε μεγαλύτερες καταστροφές. Ας δούμε όμως ποιοι ήταν τα έτη-σταθμοί στην παρουσία της εταιρείας στη χώρα μας.
2000 – (1 ελικόπτερο Erickson στην Ελλάδα) Πρώτη επιχειρησιακή χρήση του Sea Snorkel στη χώρα μας, και αποστολή MEDEVAC μιας πυροσβέστη που είχε τραυματιστεί σε ορεινή περιοχή της Ακράτας.
2002 – (3 ελικόπτερα Erickson στην Ελλάδα) Αποστολή διάσβσης του υπαρχηγού της πυροσβεστικής στη Μήλο.
2004 – (3 ελικόπτερα Erickson στην Ελλάδα) Η Erickson αναλαμβάνει καθήκοντα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα.
2007 – (4 ελικόπτερα Erickson στην Ελλάδα) Καταστροφικές φωτιές στην Ηλία, τα ελικόπτερα της Erickson σώζουν μαζί με τις ελληνικές δυνάμεις το Αρχαιλολογικό Μουσείο της Ολυμπίας, καθώς και δίνουν μάχη για τον αρχαιολογικό χώρο.
2015 – (3 ελικόπτερα Erickson στην Ελλάδα) Τα ελικόπτερα νικούν επιτυχώς την καταστροφική φωτιά στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης, ενώ επιχειρούσαν εναντίον φωτιάς σε διπλανό χωριό.
2016 – (3 ελικόπτερα Erickson στην Ελλάδαt) Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβραβεύει την Erickson για τις υπηρεσίες της κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
2019 μέχρι και σήμερα, 6 ελικόπτερα θα είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα μέχρι και το πέρας της αντιπυρικής περιόδου του 2020.
H συνεργασία της Ελληνικής Κυβέρνησης, βασικά, κάθε Κυβέρνησης από το 1999 μέχρι και σήμερα με την ιδιωτική Erickson, είναι μια απόδειξη των δυνατοτήτων συνεργασίας του ιδιωτικού τομέα με τον δημόσιο σε μη κρίσιμες αποστολές. Θυμίζουμε πως η χώρα μας, ελλείψει πυροσβεστικών αεροσκαφών, αναγκάζεται να χρησιμοποιεί τα ελικόπτερα CH-47D Chinook (κι όχι μόνο) σε αποστολές αεροπυρόσβεσης.
Το αποτέλεσμα είναι να φθείρονται υπερπολύτιμα στρατιωτικά μέσα, με κόστος πτήσης εξαιρετικά υψηλό, με χαμηλή αποτελεσματικότητα (το CH-47 δεν σχεδιάστηκε για αποστολές πυρόσβεσης, η χρήση τους γίνεται τελείως καταχρηστικά). Έτσι, προσπάθειες όπως της συνεργασίας με την Erickson επιτρέπουν στον ΕΣ να εξοικονομεί πολύτιμους πόρους και να διαφυλάτει μέσα που τα χρειαζόμαστε σε πολλούς άλλους ρόλους (MEDEVAC), αλλά το κυριότερο, να είναι 100% σε περίοδο πολεμικής κρίσης.