Σε ιλαροκωμωδία εξελίχθηκε ακρόαση ενώπιον της Επιτροπής Ενόπλων Δυνάμεων της Γερουσίας μεταξύ του ναύαρχου Φιλ Ντάβιντσον, προϊστάμενο της αμερικανικής διοίκησης Ινδο-Ειρηνικού του αμερικανικού Ναυτικού σε σχέση με το δυσμενές μητρώο ασφάλειας στα αμερικανικά πλοία το 2017.
Ο ναύαρχος εκτός των άλλων προΐστατο της εσωτερικής έρευνας για δύο πολύνεκρες συγκρούσεις στις οποίες ενεπλάκησαν δυο πλοία (αντιτορπιλικά) του αμερικανικού Ναυτικού πριν δυο χρόνια.
Με λίγα λόγια, προκειμένου να αντικρούσει το αρνητικό κλίμα και της κατηγορίες που αντιμετώπιζε ο κλάδος του, ήταν ότι οι γερουσιαστές δεν θα έπρεπε να βλέπουν (δίνουν σημασία) σε δυο πλοία που συγκρούστηκαν, αλλά στα υπόλοιπα 280 που δεν συγκρούστηκαν.
Οι κατηγορίες εκφράστηκαν από τον γερουσιαστή Άνγκους Κινγ από το Μέην, σχετικά με την πτώση της ετοιμότητας στόλο, ενώ ισχυρίστηκε ότι τα δυο αυτά ναυτικά ατυχήματα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.
Ο Κινγκ μάλιστα πίεσε τον Ντάβιντσον να παράσχει στο Κογκρέσο συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με την εκπαίδευση και τις πιστοποιήσεις των πληρωμάτων των πλοίων πριν διατεθούν για υπηρεσία.
Η απάντηση του ναύαρχου ήταν να διαψεύσει ότι υπήρχαν πρότερες προειδοποιήσεις για πτώση της ετοιμότητας ενώ κατέληξε πως ναι μεν τα δυο αυτά ατυχήματα ήταν τραγωδίες, αλλά το γεγονός παρέμενε πως 280 άλλα πλοία δεν είχαν ατυχήματα.
Ο Κινγκ δεν ικανοποιήθηκε από την απάντηση αυτή λοιδορώντας το Ναυτικό και τα υποτιθέμενα στάνταρ του για «μηδέν συγκρούσεις» υποστηρίζοντας πως επειδή 280 πλοία δεν συγκρούστηκαν αυτό δεν είναι δικαιολογία για δυο άλλα να συγκρουστούν.
Ο Ντάβιντσον δεν μπόρεσε να πει κάτι σ’ αυτό, αλλά αντέτεινε πως τα πλοία του αμερικανικού Ναυτικού είχαν εξαίρετες επιδόσεις σε πραγματικές συνθήκες μάχης. Ανέφερε την ενεργητική άμυνα εναντίον αντιπλοϊκών πυραύλων στην Υεμένη, άριστες επιδόσεις σε βολές πυραύλων πλεύσης καθώς και την κατάρριψη ενός «MiG» (σ.σ. Su-22) στην Συρία από μαχητικά αεροσκάφη αεροπλανοφόρου.
Κατέληξε λέγοντας ότι «Το Ναυτικό αισθάνεται ένα τεράστιο ποσό λογοδοσίας (ευθύνης) για αυτά τα συμβάντα. Για αυτό μου ανέθεσε να τα ερευνήσω και έφτιαξα μια έκθεση 170 σελίδων με 58 συστάσεις ασφαλείας και το Ναυτικό έχει προχωρήσει ήδη με την υιοθέτηση αυτών των συστάσεων.»
Οι συγκρούσεις εν πλω αλλάζουν την πολιτική ύπνου στα αμερικανικά αεροπλανοφόρα
Ο Κινγκ από την πλευρά του κατέληξε πως είναι ικανοποιημένος που το Ναυτικό έχει πάρει μέτρα διόρθωσης των σφαλμάτων και γενικώς ενεργεί προς την σωστή κατεύθυνση.