Οι πληροφορίες που είχαμε δημοσιεύσει στις αρχές Μαρτίου για αποφάσεις σε εξοπλιστικά προγράμματα μάλλον επιβεβαιώνονται και αυτή την φορά αφορούν το Πολεμικό Ναυτικό και το πρόγραμμα απόκτησης νέων φρεγατών.
Να υπενθυμίσουμε ότι η πιθανότητα προμήθειας 2+2 πλοίων της κλάσης FREMM και μάλιστα με χρηματοδότηση μέσω των επιστρεφόμενων κερδών ελληνικών ομολόγων των προγραμμάτων SMP και ANFA που αναλογούν στη Γαλλική Κεντρική Τράπεζα είχε αναδυθεί για πρώτη φορά στα μέσα Ιανουαρίου (με αρχικό δημοσίευμα της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 12/01, περί σχετικού ελληνικού αιτήματος).
Στις 17/01/2018 και 18/01/2018 υπήρξαν συναντήσεις στη ΓΔΑΕΕ και το ΓΕΕΘΑ αντίστοιχα, και ακολούθως στις 13/02/2018 στη ΓΔΑΕΕ με τη συμμετοχή των DGA, Naval Group και του Γαλλικού Ναυτικού στις οποίες παρουσιάστηκε η φρεγάτα BELH@RRA ή FTI και αμέσως μετά είχαν υπάρξει πληροφορίες ότι το ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζονταν πλέον στην απόκτηση δυο εκ των τελευταίων ίσως και σε συνδυασμό με FREMM.
Περί του θέματος υπήρξε πολύ παραφιλολογία μέσα στον Φεβρουάριο και Μάρτιο οι περισσότερες από τις οποίες ήταν αντικρουόμενες. Σημερινές όμως πληροφορίες πλέον αναφέρουν ότι υπάρχει τελική απόφαση που μορφοποιείται στην εκπόνηση προγράμματος άμεσης απόκτησης δυο φρεγατών FREMM και μιας τουλάχιστον FTI (1+1 σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή) μετά το 2023.
To τι σημαίνει βέβαια «άμεση προμήθεια FREMM» έχει πολλές διαφορετικές ερμηνείες.
Για τα πλοία κλάσης FREMM ο χρόνος ναυπήγησης (από την τοποθέτηση της τρόπιδας έως την παράδοση) υπολογίζεται σε τέσσερα έως πέντε έτη. Έτσι, ακόμη και αν το ΠΝ προχωρούσε αύριο σε παραγγελία, θα παραλάμβανε το πρώτο σκάφος το 2023!
Βέβαια στο παρελθόν έχει υπάρξει και η περίπτωση που η Αίγυπτος παρήγγειλε μια FREMM τον Φεβρουάριο του 2015 στο πλαίσιο ενός μεγάλου «πακέτου» όπλων που περιλάμβανε και 24 Rafale. Στην περίπτωση εκείνη και για να ικανοποιηθεί αιγυπτιακό αίτημα για «άμεση παράδοση προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στις μεγάλες τελετές για το άνοιγμα της νέας διώρυγας στο Σουέζ» το Γαλλικό Ναυτικό εκχώρησε την δική του FREMM της κλάσης Normandie που παραδόθηκε στο Αιγυπτιακό τον Ιούνιο του 2015, αφού πρώτα της αφαιρέθηκε μέρος του οπλισμού και συστημάτων που δεν ήταν εξαγώγιμα στην Αίγυπτο.
Θα μπορούσε να συμβεί αυτό πάλι, τουλάχιστον για μια από τις ελληνικές φρεγάτες; Το Γαλλικό Ναυτικό είχε τότε αντιδράσει έντονα στην εκχώρηση της Normandie κάτι που ανέτρεψε σημαντικά το εξοπλιστικό του πρόγραμμα, γεγονός από το οποίο δεν έχει ανακτήσει ακόμη.
Από την άλλη για την FTI (Fregates De Toulle Intermediate) υπογράφηκε σύμβαση ύψους €3,8 δις μεταξύ του Γαλλικού Ναυτικού και της DCNS για την ανάπτυξη και κατασκευή πέντε πλοίων προς αντικατάσταση ισάριθμων La Fayette, ενώ τρεις από τις τελευταίες θα αναβαθμιστούν στο διάστημα 2020-2021. Η πρώτη Φ/Γ θα παραδοθεί το 2023 και θα εισέλθει σε υπηρεσία το 2025. Ο προσανατολισμός της κλάσης είναι ο ανθυποβρυχιακός αγώνας (ASW) και για τον λόγο αυτό διαθέτει σόναρ συρόμενης διάταξης CAPTAS-4. Λόγω ακριβώς του ανωτέρω προγράμματος μειώθηκε εκ νέου ο αριθμός των υπό απόκτηση FREMM από το Γαλλικό Ναυτικό από έντεκα σε οκτώ (δυο από αυτές AAW).
Σήμερα το Marine Nationale έχει βάλει σε υπηρεσία πέντε FREMM, ενώ έχει (αρχικά) παραλάβει άλλη μια (τη νέα Normandie) που θα μπει σε υπηρεσία το 2019. Υπό ναυπήγηση βρίσκεται ένα πλοίο έκδοσης AAW που θα παραδοθεί το 2021 και ένα ακόμη θα ξεκινήσει φέτος για παράδοση το 2022. Θεωρητικά θα μπορούσε να εκχωρηθεί η «νέα» Normandie ή η Alsace που είναι το πρώτο πλοίο AAW, μιας και το ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζεται σε φρεγάτα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής. Παράλληλα μπορεί να ξεκινήσει και η ναυπήγηση μιας ακόμη ελληνικής FREMM για παράδοση το 2021 για να ακολουθήσει η BELH@RRA το 2023.
Εν αναμονή εξελίξεων που παρακολουθούμε στενά!
Στο τεύχος μας ΑΠΡΙΛΙΟΥ (Π&Δ Νο 383 που κυκλοφορεί το Σάββατο 31-03 στην επαρχία και την Δευτέρα 02-04 στην Αθήνα) περιλαμβάνουμε ένα άρθρο που συγκρίνει άμεσα τις δυνατότητες της κλάσης FREMM και BELH@RRA στα βασικά τους υποσυστήματα μάχης.
«Κατακυρώθηκε», 2 FREMM και μια BELH@RRA για το ΠΝ;
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 Μαρτίου/11 Απριλίου 1822: Η Καταστροφή της Χίου
Ο καπουδάνπασας (αντιναύαρχος) Καρά Αλή αποβιβάζεται με 7.000 άνδρες στο νησί της Χίου μετά από σφοδρό βομβαρδισμό και εκθεμελιώνει την πόλη της Χίου προβαίνοντας...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...
Καποιος να το πει στον Τραμπ
Η Τουρκία ποσό του ΑΕΠ της δίνει;
Σε συνδυασμό με την αναφορά για το στόχο 25% των αμυντικών δαπανών του Ηνωμένου Βασιλείου να αφορά τον τομέα της Έρευνας κι Εξέλιξης ίσως θα έπρεπε να δούμε και την κατανομή των δαπανών. Η αύξηση της θητείας θα αυξήσει τις δαπάνες λειτουργίας αλλά αν δεν πέσουν χρήματα και σε αναλώσιμα και υλικά ώστε οι στρατεύσιμοι να γίνουν μάχιμοι σε επιχειρήσεις κι όχι στους τομείς που είναι τώρα (παρελάσεις, επιθεωρήσεις…) θα είναι μια κακή αύξηση των δαπανών. Το αντίστοιχο είναι η απαξίωση υλικού και αντικατάσταση με νέο έναντι μαζικών αγορών εντυπωσιασμού.
Καταλαβαίνω το ρίσκο που σχετίζεται με τις δαπάνες έρευνας και εξέλιξης καθώς μπορεί να είναι ποσά που μπορεί να δαπανηθούν χωρίς αποτέλεσμα και μπορεί να μην έχουμε την πολυτέλεια: αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να μηδενιστούν. Απλά είναι σημαντικό να δούμε πως διαμορφώνονται οι δαπάνες είτε σε επίπεδο Συμμαχίας είτε σε εθνικό επίπεδο και διαχρονικά ώστε να καταλάβουμε που και πόσο αποτελεσματικά είναι τα κονδύλια που δαπανούμε στην Άμυνα