H ιδέα της κάθετης απο-προσγείωσης γεννήθηκε ταυτόχρονα με το όνειρο της επανδρωμένης πτήσης αλλά ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Στη δεκαετία του 1920 ένας Iσπανός μηχανικός, ο Juan de la Cierva, έφτασε πολύ κοντά στο να την πραγματοποιήσει σχεδιάζοντας το “Αυτόγυρο” (Autogiro). Ένας μεγάλος, οριζόντια περιστρεφόμενος έλικας δημιουργούσε άνωση ενώ ταυτόχρονα, ένα ατρακτοειδές σκάφος με κινητήρα στο ρύγχος έδινε την ώθηση. Το αποτέλεσμα προκάλεσε ενδιαφέρον αλλά δεν ήταν αεροσκάφος κάθετης αποπροσγείωσης παρά μάλλον αυτό που σήμερα ονομάζουμε βραχείας αποπροσγείωσης, V/STOL (Very Short Take Off and Landing).
Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ο Γερμανός σχεδιαστής Henrich Focke της γνωστής Focke-Wulf, ενδιαφέρθηκε για το σχέδιο, αγόρασε τα δικαιώματα του σχεδίου Cierva Model C-30 και με τη βοήθεια του μηχανικού και αεροπόρου Gerd Achgelis, ξεκίνησε να εργάζεται για τη δημιουργία του πρώτου αεροσκάφους κάθετης απογείωσης.
Η συνέχεια στο Military History