17.3 C
Athens
Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;

ΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;

- Advertisement -

Βρισκόμενοι πλέον στην τελική ευθεία στη διαδικασία με τις φρεγάτες, πρέπει να αρχίσουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Μάλλον αυτό είναι που απαιτούν οι αναγνώστες μας. Καθώς λοιπόν συμπληρώνεται το εξαιρετικά περίπλοκο παζλ της επιλογής νέας φρεγάτας για το ΠΝ, μπορούμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για τις υποψηφιότητες. Για λόγους που έχουμε εξηγήσει σε προηγούμενα άρθρα μας, οι Ιταλοί και οι Γερμανοί, αν δεν αλλάξουν τρόπο προσέγγισης, και δεν αποφασίσουν να ασχοληθούν λίγο περισσότερο με το θέμα του ΠΝ, θα είναι οι επόμενοι εκτός της διαδικασίας. Ήδη η Α300, λόγω έλλειψης ωριμότητας, βρίσκεται εκτός των μελετών του ΠΝ, καθώς το ΠΝ απαιτεί (όχι ζητά, ΑΠΑΙΤΕΙ) πλήρη σχέδια για τα πλοία που έρχονται στη Μεσογείων και το ΓΕΝ.

ΑΠΟΨΗ: Επιθέσεις κορεσμού και οι ελληνικές υποψήφιες φρεγάτες για το ΠΝ (Μέρος 2ο)

Κάποιοι αναγνώστες μας, είδαν “πίσω” από τις δηλώσεις των Ολλανδών, καθώς και τη συνέντευξη των Ισπανών για τα πλοία τους. Ούτε λίγο ούτε πολύ, και οι δυο ανέφεραν πως το ΠΝ επιθυμεί μεν φρεγάτες γενικής χρήσης, αλλά η δυνατότητα αεράμυνας περιοχής θεωρείται σαν κάτι που αυξάνει τις δυνατότητες επιτυχίας μιας σχεδίασης. Όπως έχουμε γράψει, βασικός και απαράβατος όρος για το ΠΝ είναι το θέμα των επιθέσεων “κορεσμού” (saturation attacks). Φυσικά, αυτό είναι on-off κριτήριο για το ΠΝ. Μια φρεγάτα με τις δυνατότητες της ΜΕΚΟ200ΗΝ δεν θα μπορούσε να προχωρήσει με τα σημερινά δεδομένα.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Oι υποψήφιες φρεγάτες του ΠΝ απέναντι σε επιθέσεις κορεσμού (βάσει αυτών που γνωρίζουμε), ΜΕΡΟΣ 1ο

Πολλοί θεώρησαν πως επιθυμούμε τις MMSC γιατί είχαμε γράψει για τις επιθέσεις κορεσμού, πως είναι σημαντικότερη η δυνατότητα αυτή από την αεράμυνα περιοχής. Οι MMSC δεν έχουν δυνατότητα μεγάλη απέναντι στις επιθέσεις κορεσμού, τουλάχιστον οι σαουδαραβικές. Αυτός είναι και ο λόγος που το USN στην τελική πρόταση προς το ΠΝ, “πέταξε έξω” τους αμερικανικούς ESSM Block 2 και έβαλε στη θέση τους, τους -τελείως- βρετανικούς CAMM-ER. Οι CAMM-ER βέβαια σώζουν το πλοίο στις επιθέσεις κορεσμού, αλλά δεν δίνουν δυνατότητα αεράμυνας περιοχής. Η αυξημένη ακτίνα δράσης τους σε σχέση με τους CAMM, αλλά και η τιμή τους, τους κάνει ενδιαφέροντες, αλλά ASTER 30 ή SM-2 δεν είναι.

Χρειαζόμαστε φρεγάτες με δυνατότητες Αεράμυνας ή Φρεγάτες Πολλαπλών Ρόλων;

Τα πλοία που έχουν αυτή τη δυνατότητα (αεράμυνας περιοχής) δεν είναι πολλά, ειδικά μετά την “αποχώρηση” της ισπανικής F110, της πρότασης της Gibbs&Cox αλλά και της γερμανικής Α300 (οι δυο τελευταίες λόγω ανωριμότητας της σχεδίασης). Η ΑΗ140 θα μπορούσε να προσφέρει κάτι τέτοιο, σε διαμόρφωση όμοια με αυτή της Iver Huifeld, αλλά το κόστος θα εκτοξεύονταν, και οι Βρετανοί θα έχαναν ένα τεράστιο πλεονέκτημα, αυτό της φθηνότερης πρότασης. Άρα, τι μας μένει;

Η γαλλική FDI, η αμερικανική HF2, οι υπόλοιπες προτάσεις, και η ΠΤΗΣΗ

Μας μένουν οι…

H συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

//TODO ADD MDGID BY admanager

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

217 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
217 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τελικά ποιος είχε πει πως η Ρωσία μπορεί να καταλάβει την Ουκρανία σε «3 μέρες»;

Η φράση «η Ουκρανία θα καταληφθεί σε 3 μέρες» (ή παραλλαγές της) κυκλοφορεί εδώ και χρόνια και ανάλογα το ποια πλευρά παρακολουθεί κανείς, αποδίδεται πότε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους...

32
Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18/31 Οκτωβρίου 1912: Η τολμηρή βύθιση του “Feth-i...

1
Το ελληνικό τορπιλοβόλο «Τ-11» με κυβερνήτη τον υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση τορπιλίζει και βυθίζει την παλιά τουρκική θωρακοβάριδα «Φετχ-ι-Μπουλέντ» (Feth-i Bülen) που ναυλοχούσε στο λιμάνι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

14 τραυματισμοί και 4 προσαγωγές σε επεισόδια στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης

Δεκατέσσερις άνθρωποι τραυματίστηκαν κατά την διάρκεια των επεισοδίων χθες βράδυ μεταξύ αστυνομικών και πυροσβεστών, εντός και εκτός του κτηρίου του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και...

PM Mitsotakis meets Cypriot President Christodoulides after key discussions with Biden

Prime Minister Kyriakos Mitsotakis met Cypriot President Nikos Christodoulides on Thursday afternoon at the Maximos Mansion. Christodoulides had just arrived from the US following...

ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: 10 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜE TO ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ RAFALE!

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει υψηλής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ προσφέρει 10...