28.2 C
Athens
Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΌταν δύο γυναίκες ναυτίλοι μετέτρεψαν το κόκπιτ ενός C-5 Galaxy σε… ρινγκ

Όταν δύο γυναίκες ναυτίλοι μετέτρεψαν το κόκπιτ ενός C-5 Galaxy σε… ρινγκ

- Advertisement -

Υποτίθεται ότι θα ήταν μια ακόμη πτήση ρουτίνας, από το Νταχράν της Σαουδικής Αραβίας στην αεροπορική βάση Rhein-Main της Δυτικής Γερμανίας, θυμάται ο Τζέι Λάκλεν, πρώην πιλότος C-5 με 12.500 ώρες στο log book και συγγραφέας δύο βιβλίων με αναμνήσεις από τα χρόνια υπηρεσίας του στην USAF. Την ρουτίνα θα έσπαγαν δύο γυναίκες ναυτίλοι που θα πετούσαν μαζί τους την πρώτη τους αποστολή με Galaxy.

Οι γυναίκες άρχισαν να πετούν ως πληρώματα αέρος το 1982, εν προκειμένω ως ναυτίλοι. Την εποχή εκείνη οι ναυτίλοι των C-5 ήταν… απειλούμενο είδος καθώς τα συστήματα πλοήγησης INS (Inertial Navigation Systems) καταλάμβαναν ήδη την θέση τους στο κόκπιτ. Η δουλειά τους είχε περιοριστεί στον έλεγχο του ραντάρ καιρού και στην επεξεργασία των πληροφοριών από το τριπλό INS. Από την στιγμή που τα συστήματα διαχείρισης πτήσης FMS (Flight Management Systems) παρείχαν στους πιλότους σχεδόν όλες τις πληροφορίες που μέχρι τότε τους έδιναν οι ναυτίλοι, ήταν θέμα χρόνου να βρεθούν εκτός κόκπιτ.

«Ήταν μια από τις πρώτες μου πτήσεις ως συγκυβερνήτης. Το ξέρω αυτό επειδή είχαμε ακόμη εκείνο το ραντάρ καιρού που δεν άξιζε μία» αφηγείται. «Το ταξίδι πάνω από το βόρειο τμήμα της Σαουδαραβικής χερσονήσου είχε τον χειρότερο καιρό που είχα δει ποτέ, απ’ όλες τις φορές που το είχα κάνει. Παντού υπήρχαν καταιγίδες, κάποιες ορατές, άλλες –όταν βρισκόμασταν εντός της βάσης νεφών – όχι…» Εκείνη την στιγμή οι δύο ναυτίλοι βρήκαν την ώρα να λύσουν τις διαφορές τους.

«Παραλίγο να έλθουν στα χέρια» θυμάται. «Η Σάντυ και η Πέννυ, Ανθυποσμηναγοί και οι δύο, μέχρι τότε τα πήγαιναν καλά μεταξύ τους. Ωστόσο η ερμηνεία, υπό πίεση, των επιστροφών του ραντάρ στην μπάντα-Κ, οδήγησε βαθμηδόν σε μια οργισμένη διαφωνία ως προς ποία κατεύθυνση έπρεπε να στρίψει το αεροπλάνο για να αποφύγουμε τον καιρό.
Η Σάντυ και η Πέννυ σκυμμένες πάνω από την οθόνη του ραντάρ στην θέση του ναυτίλου, πίσω από τον πιλότο, άρχισαν να υψώνουν τον τόνο της φωνής τους που είχε αποκτήσει εριστικό και επιθετικό τόνο. Αρχίσαμε να αγχωνόμαστε με την διαφωνία τους, το μόνο που θέλαμε ήταν απλώς κάποιος να μας πει προς τα πού να στρίψουμε.

Πετούσαμε στα τυφλά ενώ πίσω μας η διένεξη γινόταν όλο και πιο έντονη. Αμφότερες ήταν ομόβαθμες, οπότε καμμιά τους δεν ήταν επικεφαλής. Τελικά μια από αυτές πήγε στο πίσω μέρος για να τσεκάρει τις έντυπες φόρμες ώστε να δει ποια ήταν αρχαιότερη. Δεν θυμάμαι ποια, όμως εν τέλει πήραμε τις πληροφορίες που θέλαμε εγκαίρως».

Το ταξίδι συνεχίσθηκε χωρίς άλλα απρόοπτα μέχρι την προσγείωση στην Φρανκφούρτη. Ο γυναικοκαυγάς για… υπηρεσιακούς λόγους των δύο ναυτίλων θα χάραζε αυτήν την αποστολή στην μνήμη του Τζέι Λάκλεν για πάντα. Επιμύθιον; Δεν υπάρχει αδιέξοδο στον στρατό που να μην επιλύει η επίκληση της επετηρίδας. Ο παλιός θα είναι αλλιώς, ακόμη και για λίγα λεπτά αρχαιότητας.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

65
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Σεπτεμβρίου 1944: Η ΙΙΙ Ορεινή Ταξιαρχία καταλαμβάνει...

10
Η ΙΙΙ Ελληνική Ορεινή Ταξιαρχία φτάνει στο κέντρο της Ιταλικής πόλης Ρίμινι και υψώνει τη σημαία της στο δημαρχείο. Είναι το τέλος της σκληρής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

«Ευνομία 6-25», περισσότερες φωτογραφίες

Την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025 ολοκληρώθηκε η Τετραμερής Αεροναυτική Άσκηση με την επωνυμία «EUNOMIA 6-25», που πραγματοποιήθηκε στην Ανατολική Μεσόγειο, στο πλαίσιο της Συντονισμένης...

Πρώτη πτήση για το αρχικό Rafale F4 της Ινδονησίας

Το αρχικό Rafale F4 «T-0301» της Αεροπορίας της Ινδονησίας (TNI-AU) πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 19 Σεπτεμβρίου, έχοντας φωτογραφηθεί από τον Swiderek Maciejka...

ThinkOutOfTheBox: MQ-9B SeaGuardian για αντικατάσταση των Ρ-3Β που παραμένουν “μακρινά”

Η Ελλάδα, ως μεσογειακή χώρα με εκτεταμένη ακτογραμμή που εκτείνεται σε χιλιάδες χιλιόμετρα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, βρίσκεται στο επίκεντρο σύνθετων γεωπολιτικών...