Αξιωματούχοι της USAF αναμένουν ότι η πρώτη πτήση του απορρήτου βομβαρδιστικού B-21 Raider, θα πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο του 2021.
Σε ένα κυρίως άρθρο για το “The Airforce Magazine”, ο υπαρχηγός της USAF, Πτέραρχος Stephen Wilson, είπε ότι η σχεδίαση του νέου B-21 Raider προχωρά και η πρώτη πτήση θα πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο του 2021.
Σε ομιλία του σε εκδήλωση του ινστιτούτου Mitchell στην Ουάσιγκτον, για την πυρηνική αποτροπή και την ανάγκη να εκσυγχρονιστεί η πυρηνική διοίκηση, έλεγχος και δίκτυο επικοινωνιών, ο πτέραρχος Wilson, φέρεται να δήλωσε ότι επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της Northrop Grumman, που βρίσκονται στην Μελβούρνη της Φλώριδας. Εκεί επιθεώρησε το B-21 και διαπίστωσε ότι η εταιρεία κάνει άλματα στην κατασκευή και σχεδίαση του πρωτοτύπου. Δήλωσε επίσης ότι έχει μια εφαρμογή στο κινητό του που μετρά μέρες. Αυτή η εφαρμογή, συνέχισε, δείχνει περίπου 863 ημέρες για την πρώτη πτήση.
Η USAF έχει δηλώσει από την αρχή του προγράμματος ότι το πρώτο B-21 Raider θα είναι ένα επιχειρησιακά λειτουργικό αεροσκάφος, επισημαίνοντας όμως πως δεν περιμένει από τα B-21 να έχουν πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα πριν τα μέσα της δεκαετίας του 20.
Το B-21 Raider θα είναι ένα στέλθ βομβαρδιστικό μακράς εμβέλειας, υψηλής επιβιωσιμότητας, ικανό να ανταπεξέλθει σε θέατρα επιχειρήσεων υψηλής επικινδυνότητας που θα είναι “μη προσβάσιμα” και θα έχουν αντιαεροπορικές δυνατότητες άρνησης περιοχής (π.χ. S400). Πέρα από τα παραπάνω η USAF θα αποκτήσει ευελιξία και την ικανότητα να χτυπήσει στόχους οπουδήποτε στον κόσμο, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά αεροπορικές βάσεις στις ΗΠΑ.
Πέραν όλων αυτών ο Wilson δήλωσε ότι “η USAF είναι προσηλωμένη στην ανάπτυξη του νέου βομβαρδιστικού, καθώς και στον εκσυγχρονισμό των B-52 με νέους κινητήρες και Ραντάρ.” Δήλωσε επίσης ότι “η USAF ερευνά την βέλτιστη δομή δυνάμεων μεταξύ B-1 Lancer, B-2 Spirit και B-52 Stratofortress.
Αν και όπως προειπώθηκε, τα B-21 θα αρχίσουν να μπαίνουν σε υπηρεσία στα μέσα της δεκαετίας του 2020, η USAF δεν πρόκειται να αποσύρει κανένα από τα υπάρχοντα Βομβαρδιστικά, παρά μόνο όταν υπάρχουν ικανοί αριθμοί B-21 για να γίνει κάτι τέτοιο.
Η γενική άποψη είναι ότι η USAF δεν έχει αρκετή ικανότητα βομβαρδισμού μεγάλης ακτίνας δράσης και αυτό έχει αποτυπωθεί στην μελέτη “The Airforce we need” που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ο υπαρχηγος της USAF επισής δηλωσε πως η αεροπορία των ΗΠΑ μπορεί να μην παραλάβει νέα B-52 όμως η Airforce Global Strike Command σχεδιάζει να βγάλει κάποια από μακρά αποθήκευση και να τα ανακατασκευάσει. Επισήμανε επίσης ότι αυτό έχει συμβεί ήδη με ένα B-52
Ο Γιώργος Μαραγκόπουλος είναι Μηχανικός Μέλος του ΤΕΕ, Απόφοιτος του Coventry University, M.Sc In Competitive Manufacturing, B.Eng (Hons) Manufacturing With Management και εξειδικεύεται στα συστήματα λιτής Παραγωγής