Το Πολεμικό Ναυτικό προκηρύσσει ανοικτό ηλεκτρονικό μειοδοτικό διαγωνισμό για τη σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο, με αντικείμενο την μεταφορά των τεσσάρων σκαφών MK V και υποστηρικτικού με αυτά εξοπλισμού από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, χρονικής διάρκειας μέχρι τις 31 Αυγούστου 2019. Το κόστος μεταφοράς των σκαφών και των υλικών εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τις €990.000, απαλλασσόμενου ΦΠΑ.
Με βάση τα συνοδευτικά στοιχεία της προκήρυξης του διαγωνισμού, τα MK V θα φθάσουν στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας εντός τριών μηνών από την έγγραφη ειδοποίηση της υπηρεσίας για την εκτέλεση της μεταφοράς.
Τα τέσσερα MK V προορίζονται να αξιοποιηθούν από την ΔΥΚ και αποκτούνται μέσω των προγραμμάτων Excess Defense Articles (EDA). Να θυμίσουμε, προηγουμένως η Υπηρεσία Προμηθειών της Αμερικανικής Κυβέρνησης είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την φόρτωση των σκαφών σε πλοίο από το North Island των ΗΠΑ έως τις 29 Οκτωβρίου 2019.
Με τα ΟΗ-58 τι γίνεται;
Εχει εκδηλωθει ενδιαφερον απο τις Ε.Ε.Δ. για το αντιστοιχο σχεδιο ταχυπλοου με το MARK V Ελληνικης σχεδιασης?
Tοσοι ελληνες πλοιοκτητες και κανεις δεν αναλαμβανει να τα φερει δωρεαν.Ειπαμε,οι ζημιες δικες μας τα κερδη δικα τους.
Θα έλεγα μια παροιμία με κάτι πίτουρα και κάτι αλεύρια, αλλά θα καληνυχτίσω.
ειληκρινα αν τα φουλαραν με καυσιμα και τα εφερναν στην Ελλαδα θα κοστιζε ολο αυτο 1.000.000?
Χαχαχα αν δεν κανω λαθος βγαινει 50 ευρο/μιλι και για τα 4…
Είμαστε σίγουροι ότι η Ηγεσία του ΥΠΑΜ προσέγγισε ομάδα Ελλήνων εφοπλιστών και εκείνοι αρνήθηκαν? Διαφορετικά δεν ξέρω κατα ποσο οι εφοπλιστές παρακολουθούν την σχετική ιστοσελίδα διαγωνισμών του ΥΠΑΜ η ενημερώνονται απο το PTISI BLOG!!!! Δεν θα ήθελα να τοποθετηθώ γενικά αλλα απο όσο θυμάμαι η πλειονότητα των σκαφών που χρησιμοποιεί διαχρονικά η ΜΥΚ έχει αγοραστεί απο εφοπλιστές. Θα παρακαλούσα θερμά την ομάδα του περιοδικού-blog να επιβεβαιωσει η να καταρρίψει τον ισχυρισμό μου.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Είναι παράνοια να πιστεύουμε ότι ένα κράτος δεν θα πρέπει να προωθεί τα συμφέροντα των επιχειρηματιών του (προς όφελος όλων!!!).
Δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον θαυμασμό μου για τον κύριο στη φωτογραφία με την εντυπωσιακή κοιλιά που κοιτάει από το παράθυρο του σκάφους προς τον φωτογράφο. Ελπίζω να μην συνοδεύονται από ψησταριές και ψυγειάκια τα πλεούμενα.
Σε άλλο σημείο του μπλογκ συζητούσαμε για την ενοποίηση της Γερμανίας και η κουβέντα πήγε και στις αρετές των Γερμανών, που τους οδήγησαν στην κυριαρχία τους στην ΕΕ. Λοιπόν, έχουμε καταλάβει ότι με την τελευταία οικονομική κρίση διαλύθηκε η ναυτιλία τους; Φάνηκε ότι οι αρετές των Ελλήνων οδηγούν σε ναυτιλιακό παγκόσμιο πρωταθλητισμό εδώ και αιώνες. Δύο είναι οι λόγοι που η Ελλάδα έχει δυσανάλογη σε σχέση με το μέγεθος της, θέση στο παγκόσμιο γίγνεσθαι: το οικόπέδο (γεωπολιτική) και η ναυτιλία.
Για να δουμε…
-9,2 ειναι συμφωνα με τον ΙΟΒΕ η προσφορα στο ΑΕΠ της επιβατηγού ναυτιλίας…
-Δις σε δολάρια εχουν διοχετευτει σε ναυπηγεία του εξωτερικού για ναυπηγήσεις πλοίων, από Ελληνες εφοπλιστές, ενώ μηδενικό είναι το μερίδιο της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας…
Είναι πολύ συγκεκριμένοι και λίγο ως πολύ γνωστοί οι λόγοι που το μερίδιο των ελληνικών ναυπηγείων από αυτή την έντονη ναυπηγική δραστηριότητα είναι μηδενικό…
Ενισχυση απο Ευρωπαικη Ενωση τα ναυπηγεία των ισχυρών και για την ακρίβεια των πολυεθνικών που έχουν έδρα στη Γερμανία,στο Βέλγιο,στη Νορβηγία κλπ… Φυσικα δεν ειναι αγνωστη και η συμμετοχη των εκαστοτε Ελληνικων Κυβερνησεων στην απαξιωση ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας…
Φυσικα υπαρχει και το θεμα των ξενων τραπεζων που κανουν σειρα διευκολυνσεων στους Ελληνες εφοπλιστες ωστε να χρηματοδοτήσουν τις παραγγελίες τους… Το συνηθέστερο συμβόλαιο είναι να χρηματοδοτήσει η τράπεζα το 80 με 100% του κόστους της κατασκευής του πλοίου και η περίοδος αποπληρωμής να είναι από 12 χρόνια και πάνω…
π.χ. 6 ναυπηγούμενα επιβατηγα πλοία του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου,τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία του Κιέλου της Γερμανίας,ειχε αναλάβει η γερμανική τράπεζα Kreditanstalt fur Wiedekaufbau (KfW). Τα πλοία αυτά στοιχίσαν 650 εκατομμύρια δολάρια…
-Σαφως κανενας δεν αναφερει πως με επιδότηση των ελληνικών κρατικών τραπεζών οι εφοπλιστές κτίζουν τα νέα καράβια τους σε ξένα, κυρίως γερμανικά, ναυπηγεία, την ώρα που η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαλύεται!
-«Μη μας λέτε εφοπλιστές , φτωχούς να μας λέτε»!
«Ενα βαποράκι του φτωχού του Γούτου πώς θα τα βγάλει πέρα;»!
«Αδυνατούμε να εκμεταλλευτούμε τα πλοία μας»!
«Τα ακριβά εισιτήρια είναι μύθος με κεφαλαία γράμματα»!
«Δε μιλάμε για κέρδη των επιχειρήσεων, αλλά για δυνατότητα επιβίωσης»!
Αυτα ειπωθηκαν το 2004 σε συνεντευξη τυπου της διοίκησης της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας!
Αυτα ενω περνουν επιδοτησεις για τις αγονες γραμμες, τις οποιες χαρακτηρισαν ως «αποζημίωση για τις υπηρεσίες που προσφέρουν»…
Κοινώς, ζητάνε και τα ρέστα για τα σαπιοκάραβα, που έχουν εν πλω, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών, για τις περικοπές στα δρομολόγια, για την απομόνωση νησιών, για τα πανάκριβα ναύλα! Και για να γίνουν πιο …σαφείς, απείλησαν ότι αν δεν ικανοποιηθούν άμεσα οι αξιώσεις τους, τη νέα δρομολογιακή περίοδο που αρχίζει στις αρχές του νέου έτους δε θα είναι σε …θέση να «εξυπηρετήσουν» τα νησιά!
Ειπαν δε πως είπαν ότι «οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις δεν είναι το ΙΚΑ της θάλασσας, αλλά είναι επιχειρήσεις και προσδοκούν το κέρδος»…
Το πρόσχημα των εφοπλιστών για τις αξιώσεις τους γνωστό: Η ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας» των πλοίων τους. Και αυτό όταν, όπως ομολογούν οι ίδιοι, τα κέρδη που έχουν συσσωρεύσει την τελευταία περίοδο «δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο»!
Να σημειωθεί εδω ότι με πρόσχημα ακριβώς την ανταγωνιστικότητα, «την επιστροφή πλοίων στην ελληνική σημαία και κατά συνέπεια την αύξηση των θέσεων εργασίας» από το 1985 μέχρι το 2005 οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μείωσαν 8 φορές τις οργανικές συνθέσεις, καθως και την τροποποιήση του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων, προδιαγράφοντας το πέταγμα στη στεριά των κατωτέρων πληρωμάτων και τη ναυτολόγηση δόκιμων, για τους οποίους οι εφοπλιστές επιδοτούνται, σε οργανικές θέσεις. Σε αυτά να προστεθεί και το πλήθος των φοροαπαλλαγών και πάει λέγοντας…
Πρόσχημα για την αυξηση των εισητηριων οι αυξήσεις στο πετρέλαιο, όταν αυτοί το παίρνουν τράνζιτ δηλαδή αφορολόγητο και όταν οι αυξήσεις στα εισιτήρια, από το 2001 μέχρι το καλοκαίρι του 2004, ξεπέρασαν το 65%!
Ας τελειωσουμε και με τα “τζαμπα” πλοια μιας και μπορει να γραψει κανεις βιβλια ολοκληρα για την κατασταση…
Το 2014 συμφωνα με διαταξη νομου, μια ακτοπλοϊκή εταιρία θα μπορεί να εκμεταλλεύεται μια «άγονη» γραμμή παίρνοντας βέβαια και το «ζεστό» χρήμα της επιδότησης – εκτός των εσόδων από τα εισιτήρια – για 12 χρόνια απο μονοετή και 5ετή που ισχυε…
Ταυτοχρονα το πρόγραμμα τοτε προέβλεπε και κατασκευη 11 πλοιων, η κατασκευή των οποιων θα χρηματοδοτηθηκε κατά 50% από το «χρηματοδοτικό πακέτο επενδύσεων» που ειχε συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ από τον αναπτυξιακό νόμο θα «επιδοτηθεί το ξενοδοχειακό κομμάτι» των πλοίων! Κοινώς, οι εφοπλιστές χωρίς να δώσουν ευρώ πηραν καινούρια πλοία που θα τα πληρώσουν οι φορολογουμενοι…
Την ίδια στιγμή, παρότι ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι στην κορυφή της παγκόσμιας πυραμίδας, τα πλοία υπό ελληνική σημαία το 2015 βρίσκονταν στην 7η θέση διεθνώς, με τον αριθμό τους να φτάνει τα 770.
Σύμφωνα με τη βάση στοιχείων του Committee, την 1η Μάρτη 2017 ο ελληνόκτητος στόλος εμφανίζεται να αποτελείται από 4.085 πλοία, όπως δείχνουν και τα τελευταία στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία μόνο για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2017 «επένδυσαν» 1,5 δισ. δολάρια! Για το 2016 δαπάνησαν 3,4 δισ. δολάρια για την αγορά 269 πλοίων, ενώ υπολογίζεται ότι οι «επενδύσεις» τους για ναυπηγήσεις ξεπερνούν τα 20 δισ δολάρια…
Η εξήγηση είναι ότι οι Ελληνες εφοπλιστές προτιμούν όλο και περισσότερο σημαίες «ευκαιρίας», με οτι αυτο σημαίνει… Δεκάρα τσακιστή δεν έχουν δώσει μέχρι σήμερα οι εφοπλιστές , από τα ψίχουλα – σε σχέση με τα αμύθητα κέρδη τους – των 400 εκατ. ευρώ, που υποτίθεται ότι προβλέπει το «συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών », το οποίο υπογράφηκε στις 18/7/2013 μεταξύ κυβέρνησης και Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και εντάχθηκε στο νόμο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων…
Φυσικα οι εφοπλιστες απειλουν παντα υπο τον φοβο της αποσυρσης της ελληνικης σημαιας και των τρελων κερδων, ενω ταυτοχρονα εχουν μεταναστευσσι 600.000 Ελληνες με πτυχια, οχι για να μην πληρωσουν το εως και 60% σε φορους και εισφορες και να εχουν υπερκερδη, αλλα γιατι δεν βρισκουν δουλεια να ζησουν…
€990.000 λοιπον το κόστος μεταφοράς των σκαφών και των υλικών,και απαλλασσόμενου του ΦΠΑ….
Πολλα λεφτα…
Οσοι λενε για σαπιοκαραβα στην ακτοπλοια και στην εμπορικη ναυτιλια δεν γνωριζουν προφανως οτι αποτελει μια απο τις πιο βαρια ελεγχομενες και αυστηρη σε κανονισμους κι ελεγχους βιομηχανια…