Με τροποποιημένο ρύγχος που θυμίζει… ύποπτα τα αμερικανικά RC-135 Rivet Joint και ένα πλήθος νέων κεραιών, το αναβαθμισμένο αεροσκάφος υποκλοπής επικοινωνιών RE-3A της Σαουδαραβικής Αεροπορίας έκανε την πρώτη του εμφάνιση κατά την τελετή λήξης της πρόσφατης πολυεθνικής άσκησης Joint Gulf Shield. Το αεροσκάφος με επαυξημένες δυνατότητες συλλογής πληροφοριών (SIGINT) που παρουσιάσθηκε είναι το τροποποιημένο RE-3A με αριθμό σειράς «1901» ενώ είναι γνωστό ότι σε σαουδαραβική υπηρεσία βρίσκεται και ένα κατασκοπευτικό RE-3B με s/n «1902».
Η RSAF έχει τροποποιήσει τρία ιπτάμενα τάνκερ/μεταφορικά Boeing ΚΕ-3A σε αεροσκάφη ηλεκτρονικής παρακολούθησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα RE-3A TASS (Tactical Airborne Surveillance System) και το μοναδικό RE-3B ΙTASS (Improved Tactical Airborne Surveillance System) φέρεται να διατηρούν μέρος της υποδομής εναερίου εφοδιασμού.
Εξωτερικά, το νέο RE-3A φέρει εκατέρωθεν του πρόσθιου τμήματος της ατράκτου τα μεγάλα χαρακτηριστικά καλύμματα των κεραιών που διαθέτουν και τα RC-135 (στα αμερικανικά Rivet Joint τα πλευρικά καλύμματα έκρυβαν το σύστημα εντοπισμού ηλεκτρονικών εκπομπών AEELS, Automatic Electronic Emitter Locating System) και κάτω από την άτρακτο την διάταξη κεραιών του συστήματος MUCELS (Multiple Communications Emitter Location System). Διάφορες κεραίες (blade antennas) βρίσκονται στην ράχη και συστήματα αντιμέτρων IR καταλαμβάνουν το πίσω τμήμα των πυλώνων των κινητήρων. Τα πραγματικά «όπλα» όμως είναι στο εσωτερικό του αεροπλάνου.
Το «πακέτο» αισθητήρων Rivet Joint επιτρέπει στους ειδικούς ηλεκτρονικού πολέμου να εντοπίζουν, να ταυτοποιούν και να κατηγοριοποιούν εκπομπές σημάτων σε ολόκληρο το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα σε ακτίνα έως και 240 χλμ. Η ανάλυσή τους επιτρέπει την δημιουργία μιας ακριβούς «ηλεκτρονικής διάταξης μάχης» του αντιπάλου με τις θέσεις και τους τύπους των εχθρικών ραντάρ και μέσων επικοινωνιών, συν την δυνατότητα υποκλοπής και παρακολούθησης των ραδιοσυχνοτήτων από ειδικούς αναλυτές/γλωσσολόγους σε πραγματικό χρόνο.
Πολύτιμοι «πολλαπλασιαστές ισχύος»
Κάθε αεροσκάφος πετά αναλόγως του προφίλ της αποστολής με πλήρωμα 30 και πλέον ατόμων, στην πλειονότητά τους αξιωματικοί EW και χειριστές συστημάτων υποκλοπών, οι οποίοι προωθούν τις πληροφορίες σε μια ποικιλία φορμάτ στα αρμόδια κλιμάκια μέσω εξελιγμένου συστήματος επικοινωνιών. Οι διευρυμένες δυνατότητες SIGINT του αναβαθμισμένου RE-3A εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν να καταστούν αποτελεσματικότερες οι αεροπορικές προσβολές της RSAF κατά των υποστηριζομένων από το Ιράν ανταρτών Χούθι στην Υεμένη.
Τα αναβαθμισμένα συστήματα του «1901» θα δώσουν στην Σαουδική Αραβία την δυνατότητα να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις όσον αφορά την ολοένα αυξανόμενη απειλή που συνιστούν οι βαλλιστικοί πύραυλοι των Χούθι. Επίσης, θα αποβούν χρήσιμα στην ταυτοποίηση και εντοπισμό των βάσεων αντιαεροπορικών πυραύλων που το Ριάντ υποστηρίζει ότι στήνουν οι αντάρτες με την βοήθεια της Τεχεράνης.
Με τις σχέσεις της Σ. Αραβίας με το Ιράν να βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων ετών λόγω της υποστήριξης που το τελευταίο παρέχει, σύμφωνα με τους Σαουδάραβες, στους Χούθι, οι αναβαθμισμένες δυνατότητες του νέου RE-3A θα μπορούσαν να κάνουν την διαφορά σε ενδεχόμενη κλιμάκωση της κατάστασης. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αναπτύξει διάφορες εκδόσεις RC-135 στην περιοχή για την συστηματική παρακολούθηση του Ιράν από την ασφάλεια του διεθνούς εναερίου χώρου, ωστόσο είναι πολύ πιθανό οι Σαουδάραβες να θέλουν να κάνουν το ίδιο –αν δεν το κάνουν ήδη σε κάποιον βαθμό.
Τα σαουδαραβικά RE-3A, όπως και τα αμερικανικά RC-135 Rivet Joint, βασίζονται στο μοντέλο C-135 το οποίο αποτελεί την στρατιωτική έκδοση του B707. Τα αεροσκάφη που διαθέτει η RSAF είναι εφοδιασμένα με κινητήρες turbofan CFM-56-2A-2 ενώ η χώρα διαθέτει και ιπτάμενα ραντάρ E-3A Sentry που αποκτήθηκαν την δεκαετία του ’80 μαζί με τα ΚΕ-3Α στο πλαίσιο του προγράμματος Peace Sentinel.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Σαουδική Αραβία: αναβάθμιση RE-3A σε επίπεδο Rivet Joint
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η πρόταση για τα 38 F-16C/D Block 50 “επεστράφη” στις...
Όπως είχε γράψει η σελίδα μας, στα τέλη του Σεπτεμβρίου 2024 αναμενόταν η πρόταση της αμερικανικής πλευράς για τον εκσυγχρονισμό των 38 μαχητικών F-16C/D...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Νοεμβρίου 1923: Το πραξικόπημα της μπυραρίας του...
Πραγματοποιείται στο Μόναχο το αποτυχημένο πραξικόπημα "της μπυραρίας", όπως αποκλήθηκε, οργανωμένο από τον Χίτλερ και τους συνεργάτες του Ερνστ Ρεμ, Ρούντολφ Ες, Χέρμαν Γκέρινγκ...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...