Τη νέα αναβαθμισμένη έκδοση του παλαιμάχου αεροσκάφους F-5 παρουσίασε η Bασιλική Αεροπορία της Ταϋλάνδης (RTAF) στην Αεροπορική Έκθεση στη Σιγκαπούρη. Το νέο έκδοχο αποκαλείται F-5TH Super Tigris και υπηρετεί από τα τέλη του 2019 με την 211 Μοίρα Αναχαιτίσεως στην αεροπορική βάση Ubon στα ανατολικά της χώρας κοντά στα σύνορα με την Καμπότζη.
Ο εκσυγχρονισμός βασίστηκε σε F-5E της αεροπορίας και έγινε εξολοκλήρου στην Ταϋλάνδη. Περιλαμβάνει πλήρη ανανέωση των ηλεκτρονικών του πιλοτηρίου με συστήματα της ισραηλινής Elbit Systems που του χαρίζουν ένα glass cockpit. Σημαντική προσθήκη είναι, επίσης, το νέο ραντάρ ενεργούς ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) Grifo της Leonardo, που οδήγησε σε μια ελαφρά βράχυνση του ρύγχους. Κρίσιμη θεωρείται επίσης η σύνδεση Link-T datalink, που επιτρέπει στο F-5TH να διασυνδέεται με άλλα σύγχρονα συστήματα των ενόπλων δυνάμεων της Ταϋλάνδης, όπως το Saab Gripen C/D και το Erieye.

Η εφαρμογή των νέων αυτών ηλεκτρονικών συστημάτων είχε σαν αποτέλεσμα την αφαίρεση του ενός εκ των δύο πυροβόλων των 20 mm από τη μονοθέσια έκδοση, ενώ η διθέσια έκδοση έχει χάσει και τα δύο πυροβόλα της.
Η αναβάθμιση θα επεκταθεί σε 10 αεροσκάφη επιτρέποντάς τους να παραμείνουν σε υπηρεσία ως το 2030.
O εκσυγχρονισμός των Super Tigris
Τόσο τα Tigris όσο και τα Super Tigris της Βασιλικής Αεροπορίας της Ταϋλάνδης έχουν εκσυγχρονιστεί από την ισραηλινή Elbit, με διαφορετικά πακέτα αναβάθμισης. Η Elbit έχει σημαντική εμπειρία στην αναβάθμιση παλιών αεροσκαφών, δυτικής ή ανατολικής προέλευσης.

Ειδικά για τα F-5, πακέτα ηλεκτρονικών της ισραηλινής εταιρίας αναβάθμισαν τα αεροσκάφη F-5EM/FM της Βραζιλιανικής αεροπορίας με ραντάρ Leonardo Grifo-F, τα F-5 Tiger III Plus της Χιλής με ραντάρ Elta EL/M-2032 και πριν αρκετά χρόνια τα F-5S/T της αεροπορίας της Σιγκαπούρης με συστήματα Elbit και ραντάρ Grifo-F πριν αποσυρθούν το 2015.
Το πρόγραμμα Super Tigris αναβαθμίζει όλα τα υποσυστήματα σχεδόν του παλιού F-5E “στο επίπεδο ενός μαχητικού 4ης ή 4.5ης γενιάς” (σύμφωνα με τους Ταϋλανδούς) περιλαμβανομένης μιας δομικής ενίσχυσης της ατράκτου που τους χαρίζει 7,200 με 9,600 ώρες πτήσης ή 15 χρόνια παραμονής σε υπηρεσία. Για την αναβάθμισή τους είχαμε αναφερθεί ξανά στο περιοδικό.
Τα νέα Super Tigris παραγγέλθηκαν το 2014 σε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης 10 αεροσκαφών, που επεκτάθηκε το 2017 για άλλα 4 αεροσκάφη.
Πηγή: Thai Military and Asia Region
Και πόσο πάει το κουστούμι; Αν έχουμε ακούσει.
Κάτι mirage f1 που χαμε σε τι κατάσταση να ναι άραγε;;;
« ενώ η διθέσια έκδοση έχει χάσει και τα δύο πυροβόλα της.»
Εάν ὡς διθέσια έκδοση εννοείται το F-5F,είχε ούτως ἡ άλλως ένα πυροβόλο.
Αυτα να τα βλέπουμε εμείς…
Μόνο εμείς βιαζόμαστε να αποσύρουμε μαχητικά F-5 (που θα μπορούσαν άνετα με μια δομική αναβάθμιση να προσφέρουν ακόμα σαν εκπαιδευτικά) και μαχητικά Α-7 που την εμβέλεια τους δεν βρίσκετε σε κανένα αεροσκάφος.
Και εμείς θέλουμε να ξεφορτωθούμε τα -30 και τα απλά δίλιτρα…