6.4 C
Athens
Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΜόνο τα μισά F-35 είναι επιχειρησιακά!

Μόνο τα μισά F-35 είναι επιχειρησιακά!

- Advertisement -

 

Πέρσι περίπου τέτοιο καιρό σας είχαμε μεταφέρει την είδηση πως τα 2/3 των Legacy F/A-18C/D του Αμερικανικού Ναυτικού δεν μπορούν να πετάξουν, όντας καθηλωμένα στο έδαφος από διάφορες αιτίες.  Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, αεροσκάφη με πολλές ώρες πτήσης απαιτούν πολλές ώρες συντήρησης, και φυσικά πολλά χρήματα για ανταλλακτικά και εξοπλισμό υποστήριξης. Κανείς όμως δεν θα περίμενες ότι από την ίδια ασθένεια πάσχουν και τα ολοκαίνουργια F-35A. Δεν μιλάμε για κουρασμένα από τις αποπροσνηώσεις και τις συνεχείς αποστολές ενάντια στο ISIS αεροσκάφη, αλλά για ότι πιο σύγχρονο έχει να δείξει η πολεμική βιομηχανία των ΗΠΑ με ελάχιστες ώρες πτήσης, που πετούν συνήθως πάνω από έρημο!
Όπως αναφέρει το Military.com, από τα 280 επιχειρησιακά F-35 που έχουν αγοραστεί μέχρι σήμερα από αμερικανούς και διεθνείς εταίρους, μόνο το 51% είναι ικανό προς το παρόν για πτήση, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη σε συνέδριο στρογγυλής τραπέζης ο Αντιναύαρχος Mat Winter, διευθυντής του F-35 Joint Program Office.

Ο Winter πρόσθεσε ότι τα ποσοστά διαθεσιμότητας είναι χαμηλότερα για τα αεροσκάφη που ανήκουν στις πρώτες παρτίδες. Οι αρχικές παρτίδες παραγωγής 2 έως 4 έχουν ποσοστά διαθεσιμότητας μεταξύ 40 και 50%, ενώ οι πιο πρόσφατες παρτίδες LRIP, 9 και 10, έχουν τα υψηλότερα ποσοστά διαθεσιμότητας από 70 έως 75%.
Ο Αντιναύαρχος δήλωσε επί λέξει “Αν μπορείτε να αγοράσετε κάτι, αλλά πρέπει να το κρατήσετε στο χώρο στάθμευσης επειδή δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να το έχετε στην κατοχή σας και να το χειριστείτε, τότε πραγματικά δεν σας κάνει  καλό” (“If you can afford to buy something, but you have to keep it in the parking lot because you can’t afford to own and operate it, then it really doesn’t do you much good,”). Αν ήταν Έλληνας θα μπορούσε να πει και κάτι για “μεταξωτά βρακιά”…
Μέρος του προβλήματος είναι το περίφημο ALIS. Το λογισμικό, το οποίο, μεταξύ άλλων, έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στο αεροσκάφος να διαγνώσει αυτομάτως τα ελαττωματικά ή ελαττωματικά εξαρτήματα, δημιουργεί μερικές φορές λανθασμένες ενδείξεις, λέγοντας ότι οι συντηρητές πως ένα βασικό εξάρτημα έχει πρόβλημα.

Οι Αμερικανοί ελπίζουν ότι η επόμενη έκδοση του ALIS, η έκδοση 3.0, εξαλείφει πολλά από αυτά τα λαναθασμένα μηνύματα. Ο Winter τόνισε πως “η διατήρηση αυτού του στόλου απαιτεί τα κατάλληλα ανταλλακτικά, εκπαιδευμένο προσωπικό συντήρησης και τα συστήματα και τα εργαλεία για να είναι σε θέση να κάνουν αυτή τη συντήρηση…ομοίως, χρειαζόμαστε μια ισχυρή αλυσίδα εφοδιασμού και μια μονάδα συντήρησης (στις πολεμικές Μοίρες) που να μπορεί να κάνει επισκευές …”
 
Το F-35 JPO προσπαθεί να αυξήσει τον όγκο  παραγωγής ανταλλακτικών, έτσι ώστε τα αεροσκάφη να έχουν ό,τι ανταλλακτικά χρειάζονται στην αλυσίδα εφοδιασμού για να επιστρέψουν έτοιμα και ικανά προς πτήση το συντομότερο δυνατό.
Τα Οικονομικά Έτη (Fiscal) 2018 και  2019 βρίσκοται σε εξέλιξη αναβάθμισης (περιορισμένου )για την πρώτη παρτίδα περίπου 100 αεροσκαφών  (LRIP 2 έως 8) με τροποποιήσεις υλικού για την αύξηση της αξιοπιστίας και ενημερώσεις λογισμικού (λογισμικό 3F). Αυτές οι αναβαθμίσεις αναμένεται να αυξήσουν τα ποσοστά διαθεσιμότητας και να μειώσουν τις απαιτήσεις συντήρησης.
Το F-35 κοστίζει αυτή την στιγμή περίπου 100 εκ. δολλάρια (fly-away cost), αλλά η τιμή αυτή πέφτει αργά και σταθερά. Ο Winter όμως τόνισε πως πρέπει να βελτιωθούν οι διαδικασίες, καθώς αν σήμερα υπάρχουν προβλήματα με 280 αεροσκάφη, το 2021 θα υπάρχουν 800 αεροσκάφη σε υπηρεσία, με πολλαπλάσιες ανάγκες ανταλλακτικών!.
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ίλον Μασκ: Τώρα και “Στρατάρχης” της αμερικανικής άμυνας

Έχοντας το "ελεύθερο" από τον Πρόεδρο Τραμπ (μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια), ο Ιλον Μασκ τώρα ετοιμάζεται να επέμβει και στην αμερικανική άμυνα και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προσφορά στον Ελληνικό Στρατό για εκτοξευτές HIMARS και αναβάθμιση MLRS,...

8
Τελικά ο ανταγωνισμός δείχνει να λειτουργεί στην περίπτωση της ενίσχυσης του Ελληνικού Πυροβολικού με συστήματα πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων, με δυο εταιρείες να προσφέρουν "τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Φεβρουαρίου 1948: Ο βομβαρδισμός της Θεσσαλονίκης από...

2
Δύναμη ανταρτών του Δημoκρατικού Στρατού (ΔΣΕ) φτάνει μετά από νυχτερινή πορεία 8 χιλιομέτρων έξω από τη Θεσσαλονίκη, τάσσει δύο ορειβατικά πυροβόλα των 75 χιλ....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Tu-22 Blinder: Το «διαστημικό» σοβιετικό βομβαρδιστικό του Ψυχρού Πολέμου

Το πιο hot σοβιετικό στρατηγικό βομβαρδιστικό του Ψυχρού Πολέμου, τη δεκαετία του ’60 ήταν το Tu-22 Blinder: με σχήμα σαν να βγήκε από κάποιο...

Το Μαρόκο τα “σπάει” με τη Γαλλία για τα πυροβόλα Caesar και στρέφεται σε ισραηλινά Atmos

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας La Tribune, το Μαρόκο εμφανίζεται δυσαρεστημένο με την παραγγελία που είχε κάνει για 36 αυτοκινούμενα πυροβόλα 155 χιλιοστών,...

Άρχισε στη Λετονία η παραγωγή τεθωρακισμένων Patria για την Ουκρανία

Η πρώτη παρτίδα για την Ουκρανία, τροχοφόρων τεθωρακισμένων Patria 6Χ6, έχει ήδη δρομολογηθεί για παραγωγή σε νέο εργοστάσιο στη Λετονία. Το συγκεκριμένο κατασκευάστηκε να...