8.5 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΗ Γαλλία παραγγέλνει επτά Albatros, αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας

Η Γαλλία παραγγέλνει επτά Albatros, αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας

- Advertisement -

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης

Η Γαλλία παραγγέλνει τα πρώτα επτά από τα προγραμματισμένα δώδεκα Albatros, ΜΠΑ βασισμένα στο Falcon 2000LXS.

Τα 11 από αυτά θα κατασκευαστούν στην Ινδία, στα πλαίσια των αντισταθμιστικών της παραγγελίας των Rafale από την χώρα αυτή το 2016 (επειδή πολλοί αναγνώστες θα παρατηρήσουν ότι και η Ελλάδα παράγγειλε Rafale, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η δική μας προτεραιότητά ήταν η άμεση παράδοση. Προφανώς και αν διαπραγματευόμασταν για παραδόσεις σε βάθος χρόνου και σε μεγαλύτερες ποσότητες, γιατί είναι κοινό μυστικό ότι κάποια στιγμή αργά ή γρήγορα θα παραγγείλουμε επιπλέον Rafale, τότε θα υπήρχαν περιθώρια αντισταθμιστικών. Τους λόγους που έγινε με αυτό τον τρόπο η αγορά, λίγο πολύ όλοι τους υποψιαζόμαστε).

Ενθουσιαστήκαμε με το Rafale, αλλά…

Οι παραδόσεις τους θα αρχίσουν το 2025. Μετά την κατασκευή τους τα αεροσκάφη θα μεταφερθούν στη Γαλλία για να εξοπλιστούν με ραντάρ, ηλεκτροοπτικά συστήματα, κιτ διάσωσης και συστήματα τηλεπικοινωνιών.

Η Γαλλίδα υπουργός άμυνας δήλωσε: “η επιτήρηση των ακτών μας είναι απαραίτητη, έχουμε τη δεύτερη μεγαλύτερη ΑΟΖ στον κόσμο και οφείλουμε να την προστατέψουμε από ανταγωνιστές, λαθρεμπορία και ατυχήματα. Αυτά τα καινούργια Falcon θα είναι τα μάτια μας από τον αέρα στη θάλασσα”.

Το Παρίσι ήδη από το 2018 είχε δηλώσει την πρόθεσή του να παραγγείλει το Albatros ως αντικατάσταση του στόλου οκτώ αεροσκαφών SURMAR με βάση το Falcon 50, τα οποία είναι περίπου 40 ετών.

Τα αεροσκάφη αυτά δεν θα έχουν ρόλο όπως τα ελληνικά P-3 καθώς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ανθυποβρυχιακό αγώνα, αλλά θα δράσουν συμπληρωματικά όποτε χρειαστεί. Αυτό τον ρόλο τον έχουν τα υπέργηρα Atlantique 2 για τα οποία έχει ανακοινωθεί ένα κοινό πρόγραμμα αντικατάστασης μαζί με τη Γερμανία, η οποία θέλει να αντικαταστήσει τα δικά της P-3C Orion.

To νέο αεροσκάφος θα είναι βασισμένο σε ευρωπαϊκή πλατφόρμα, μάλλον το Airbus A320. Το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη πρώτα του συστήματος αποστολής και όλων των ηλεκτρονικών και αισθητήρων και μετά να αποφασιστεί η πλατφόρμα που θα τα μεταφέρει. Ένα τέτοιο αεροπλάνο θα είναι άμεσος ανταγωνιστής του αμερικανικού P-8 Poseidon, αλλά θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις από τη Γαλλία και τη Γερμανία. Πιθανόν θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο πιο μικρών και φτηνών λύσεων.

 

Συνεπώς το μέλλον του προγράμματος είναι ακόμα θολό και θα εξαρτηθεί από πολλούς συχνά αντικρουόμενους παράγοντες, οικονομικούς, εμπορικούς, βιομηχανικούς και επιχειρησιακούς. Για ενδιάμεση λύση είχε αποφασιστεί ο εκσυγχρονισμός των Atlantique 2 και P-3, όμως ενώ ο γαλλικός εκσυγχρονισμός έχει αρχίσει, οι Γερμανοί ανακοίνωσαν ότι θα αποσύρουν τα P-3 και αναζητούν ενδιάμεση λύση… η οποία όμως μπορεί να γίνει μόνιμη. Αν για παράδειγμα οι ΗΠΑ τους κάνουν μια καλή πρόταση για P-8, που δεν θα μπορούν να αρνηθούν, ή αν οι Γερμανοί επιλέξουν μια πλατφόρμα όπως το C295, τότε οι Γάλλοι θα μείνουν μόνοι τους και το πρόγραμμα στον αέρα ή θα πρέπει να επιλέξουν το ίδιο με τους Γερμανούς. Οποιοδήποτε από αυτά τα δύο σενάρια θα έχει σαν αποτέλεσμα το τέλος κάθε ευρωπαϊκής προσπάθειας για ένα ανταγωνιστικό αεροσκάφος του P-8 Poseidon.

 

 

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Φεβρουαρίου 1943: ο Κώστας Περρίκος περνά στην...

3
Εκτελείται στο σκοπευτήριο Καισαριανής ο αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΠΕΑΝ, Κώστας Περρίκος. Απότακτος αξιωματικός της Αεροπορίας (αποτάχτηκε το 1935 για κριτική της τότε κυβέρνησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 55, Ιανουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 55, Ιανουάριος 2024, είναι στα περίπτερα από το Σάββατο 04-01 με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...

TikTok: ετοιμάζεται να κλείσει την εφαρμογή στις ΗΠΑ την Κυριακή

Το TikTok σχεδιάζει να κλείσει την Κυριακή την εφαρμογή του για τους χρήστες που βρίσκονται στις ΗΠΑ, καθώς τότε τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση...

Πολωνία: αντιαρματικές νάρκες κατέληξαν σε αποθήκη ΙΚΕΑ

Κάπου 240 αντιαρματικές νάρκες κατέληξαν στην αποθήκη αλυσίδας επίπλων εξαιτίας σφαλμάτων στη διαχείρισή τους από τον πολωνικό στρατό το καλοκαίρι, αποκάλυψαν δημοσιεύματα χθες.Τέσσερα μέλη...