Σε πρόσφατη συνέντευξη του στο τουρκικό δίκτυο NTV, o Σελτσουκ Μπαϊρακτάρ, μίλησε για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την ενσωμάτωση των μη επανδρωμένων της εταιρείας του, στο τουρκικό μίνι-αεροπλανοφόρο TCG Anadolu. Και εκεί έδωσε την είδηση πως το Kizilelma, με κινητήρα τζετ και μεγάλο βάρος, στους 8,5 τόνους, δεν προορίζεται για αυτό το σκάφος, καθώς έχει μεν την δυνατότητα να απονηωθεί από το κατάστρωμα με την ράμπα στην πλώρη, αλλά για να προσνηωθεί, χρειάζεται σύστημα ανάσχεσης του με καλώδια, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί στο σχεδιασμό.
Έτσι, όπως είπε ο ίδιος, τέτοιο σύστημα θα φέρει το επόμενο τουρκικό αεροπλανοφόρο, το οποίο θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο (πρόγραμμα MUGEN).
Το συγκεκριμένο ζήτημα, περί έλλειψης καλωδιών ανάσχεσης το είχε αναφέρει και παλαιότερα, αλλά όπως φαίνεται δεν υπάρχει λύση προσθήκης του εκ των υστέρων. Παρόλα αυτά το Kizilelma, είχε επιδειχθεί πάνω στο Anadolu, σε διάφορες εκδηλώσεις του Τουρκικού Ναυτικού.

Αντίθετα, η ενσωμάτωση του ελικοφόρου Bayraktar TB3 εξελίσσεται, με πάνω από 200 απο/προσνηώσεις να έχουν γίνει, και νύχτα και με βολές όπλων. Το συγκεκριμένο μη επανδρωμένο, των 1.500 κιλών, στο ίδιο ζήτημα της προσνήωσης, έχοντας χαμηλό βάρος και μικρή ταχύτητα προσέγγισης, μπορεί να σταματήσει στον σχετικά “κοντό” κατάστρωμα του Anadolu, μόνο με χρήση των φρένων του.
Το ΤΒ3 επίσης, σε ότι αφορά τον οπλισμό του, θα φέρει και τον μίνι-πύραυλο cruise, Kemankes 1 της Baykar, ο οποίος δηλώνεται με εμβέλεια κάπου στα 100 χιλιόμετρα, με μικτό βάρος 75 κιλά και εκρηκτική κεφαλή 20 κιλών, ενώ πιθανά να ενσωματωθεί και ο πιο βελτιωμένος, Kemankes 2, με εμβέλεια στα 200 χιλιόμετρα. Έτσι το μη επανδρωμένο αποκτά ικανότητα κρούσης μεγάλης εμβελείας.









