21 C
Athens
Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ - 21 Δεκεμβρίου 1936: Πρώτη πτήση του Junkers Ju 88,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Δεκεμβρίου 1936: Πρώτη πτήση του Junkers Ju 88, “κορίτσι για όλες τις δουλειές”

- Advertisement -

Το Junkers Ju 88 πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Προερχόμενο από την απαίτηση της νεοσυσταθείσας Luftwaffe το 1935 για ένα “Schnellbomber” (ταχύ βομβαρδιστικό), το αεροσκάφος αυτό εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα αεροσκάφη της γερμανικής αεροπορίας, προσαρμόστηκε εύκολα στις ανάγκες της υπηρεσίας και υπηρέτησε σε πολλούς ρόλους στη διάρκεια του πολέμου (βομβαρδιστικό, καθέτου εφόρμησης, νυχτερινό αναχαιτιστικό, αναγνωριστικό, τορπιλοπλάνο, βαρύ μαχητικό ακόμη και ιπτάμενη βόμβα) κερδίζοντας γρήγορα το παρατσούκλι “Mädchen für Alles” -κορίτσι για όλες τις δουλειές.

Με την έκκληση της Luftwaffe για ένα βομβαρδιστικό τριών θέσεων που θα ήταν ικανό για διείσδυση, κρούση και βομβαρδισμό, με ρυθμό κατασκευής 300 αεροσκαφών τον μήνα, οι γερμανικές εταιρείες ανέπτυξαν και παρουσίασαν τις προτάσεις τους. Εκείνη της Junkers για το Ju 88 προτιμήθηκε έναντι των Henschel Hs 127 και Messerschmitt Bf 162 και από τον Σεπτέμβριο του 1939 τα πρώτα αεροσκάφη παραγωγής παραδόθηκαν στην γερμανική αεροπορία, που τα χρησιμοποίησε μέσα στον ίδιο μήνα για επιδρομές κατά της βρετανικής εμπορικής ναυτιλίας.

Η Junkers ανέπτυξε αρχικά δύο σχεδιάσεις, μια περισσότερο πολύπλοκη με διπλό κάθετο σταθερό στη μορφή του Ju 85 και μια πιο απλή και ριζοσπαστική με συμβατικό σταυροειδές ουραίο που έμεινε γνωστή ως Ju 88. Αφού στάθμισαν τα υπέρ και τα κατά, και παρά το γεγονός ότι η σχεδιαστική ομάδα των Zindel, Evers και Grassner υποστήριζε σαφώς την πρώτη, η διοίκηση της εταιρίας επέλεξε το Ju 88 για να την εκπροσωπήσει στον διαγωνισμό.

Το αεροσκάφος είχε λεπτή άτρακτο, μεγάλες πτέρυγες και αρχικά κινείτο από δύο κινητήρες Daimler-Benz DB 600Aa των 746 kW. Στην πορεία της ανάπτυξής του οι τελευταίοι αντικαταστάθηκαν από τους Junkers Jumo-211 των 1.044 kW που επέτρεψαν στο αεροσκάφος να επιτύχει ταχύτητα έως 520 χλμ/ώρα. Η Junkers μοίρασε την παραγωγή σε 13 εργοστάσια για το αεροσκάφος και επιπλέον 5 για τους κινητήρες επιτυγχάνοντας τον στόχο παραγωγής άνω των 300 ατράκτων και 730 κινητήρων το μήνα.

Αεροσκάφος Ju 88A-4 της LG.1 σε ελληνικό αεροδρόμιο

Συνολικά, 15.000 μονάδες του Ju 88 θα κατασκευαστούν μέχρι το τέλος του πολέμου. Αν και η Junkers το θεώρησε ως μια προσωρινή λύση μέχρι την εισαγωγή πιο προηγμένων εκδόσεων, όπως του Ju 288, οι ανάγκες επέβαλαν την επίσπευση της παραγωγής και την επιμονή σε απλά και αξιόπιστα σχέδια και το Ju 88 αποδείχθηκε το καλύτερο για αυτή τη λειτουργία, αλλάζοντας εύκολα και προσαρμόζοντας τις διαστάσεις και τα βάρη ανάλογα με την αποστολή.

Η πρώτη έκδοση, είχε μικρό πιλοτήριο και αξιοποιήθηκε και στις εκδόσεις ελαφριού βομβαρδιστικού αλλά και αργότερα ως βαρύ μαχητικό νυχτερινών αποστολών. Η έκδοση Β είχε σημαντικά μεγαλύτερο χώρο πληρώματος σε ευμεγέθες γυάλινο κουβούκλιο κατάλληλο για βομβαρδισμό, ναυτική κρούση και χειρισμό ειδικών όπλων, όπως οι πρώτοι ναυτικοί πύραυλοι. Η τελευταία έκδοση αξιοποιήθηκε ως αεροσκάφος στρατηγικής αναγνώρισης.

Παρά την ευκολία κατασκευής, την αντοχή του στα εχθρικά πλήγματα, την σχετική του ευελιξία και την μεγάλη του ταχύτητα, που το έκανε σχεδόν ανάλογο ενός καταδιωκτικού, το γεγονός ότι δεν είχε θωράκιση σε κρίσιμα τμήματα της ατράκτου, δεν προσέφερε ουσιαστική προστασία για το πλήρωμα και είχε μικρές δυνατότητες ανταποδοτικού πυρός, το έκαναν σχετικά εύκολη λεία για τα συμμαχικά αεροσκάφη ειδικά από τα μέσα του πολέμου και μετά.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ελικόπτερο CSAR για την ΠΑ: ζητήθηκαν προσφορές για 14 UH-60M, AW-139M, Η175M και Η225M

Η Πολεμική Αεροπορία, όπως όλα δείχνουν, κινείται γοργά στην υλοποίηση ενός προγράμματος αγοράς νέου ελικοπτέρου που θα αναλάβει τις αποστολές CSAR (Combat Search and...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Πολεμική Αεροπορία έτοιμη για διευρυμένο ρόλο Air Policing στα...

13
Εδώ και αρκετό καιρό, και υπό νατοϊκό έλεγχο, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, εκτελεί καθήκοντα εναέριας αστυνόμευσης (Air Policing-AP) στον εναέριο χώρο της Αλβανίας και...
- Advertisement -
Card image

April 035 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιουνίου 1942: Αεροναυμαχία του Μidway, η μάχη...

3
Σε μια κομβική σύγκρουση στο μέτωπο του Ειρηνικού, ο αμερικανικός στόλος συντρίβει τον Ιαπωνικό στην ευρύτερη περιοχή της ατόλης Μidway. Η προσπάθεια του ιαπωνικού...
- Advertisement -
Card image

Μάρτιος 034 2023

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

Φεββρούαριος Τεύχος 033 ΠΤΗΣΗ 2023

Αγορά 3.99

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιουνίου 1942: Αεροναυμαχία του Μidway, η μάχη που άλλαξε τις ισορροπίες στον Ειρηνικό

Σε μια κομβική σύγκρουση στο μέτωπο του Ειρηνικού, ο αμερικανικός στόλος συντρίβει τον Ιαπωνικό στην ευρύτερη περιοχή της ατόλης Μidway. Η προσπάθεια του ιαπωνικού...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιουνίου 1944: Το Αμερικανικό Ναυτικό καταλαμβάνει ένα γερμανικό υποβρύχιο και βρίσκει μια συσκευή Enigma

Σε μια στιγμή στη μάχη του Ατλαντικού, το αμερικανικό ναυτικό (Task Force 22.3) προκαλεί ζημιές και κατορθώνει να επιβιβαστεί και να καταλάβει το γερμανικό...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιουνίου 1916: Η επίθεση του Μπρουσίλωφ, οι Ρώσοι σαρώνουν το Ανατολικό Μέτωπο

Ξεκινά η «επίθεση του Μπρουσίλωφ» στο Ανατολικό Μέτωπο, η μεγαλύτερη σε κλίμακα ενέργεια των Ρώσων κατά τον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο.Στα τέλη του 1915, οι Σύμμαχοι...